شکایت تحریک انصاف پاکستان از سیا

حزب مخالف پاکستان، شکايت از سازمان اطلاعات مرکزي امريکا( سيا) و مدير اين سازمان در اسلام آباد را به دليل “قتل ” و ” به راه انداختن جنگ” در اين کشور در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تحريک انصاف پاکستان ،به رهبري عمران خان ستاره کريکت پاکستان روز چهارشنبه (۶ قوس) درچارچوب بخشي از تلاش‌ها عليه حملات هواپيماهاي بدون سرنشين تحت هدايت سيا در اين کشور، ماهيت اصلي مدیر اين سازمان جاسوسي در اسلام آباد را فاش کرد.

حزب تحريک انصاف پاکستان در انتخابات پارلماني که در ماه مي برگزار شد، پس از حزب مسلم ليگ به رهبري نواز شريف بيشترين آرا را از آن خود کرد و رهبري دولت ائتلافي را در استان خيبر پختونخواه در شمال غرب پاکستان به عهده گرفت.

حزب تحريک انصاف پاکستان در نامه‌اي به پليس پاکستان از کريک اوس، مدير سازمان جاسوسي سيا در اسلام آباد به عنوان يکي از افراد مسئول درحملات هواپيماهاي بدون سرنشين در ۲۱ نوامبر در منطقه “هنگو” در ايالت خيبر پختونخواه نام برد، در اين حمله که يک حوزه علميه هدف قرار گرفت، شش نفر کشته شدند .

شيرين مزاري، دبير اطلاع رساني تحريک انصاف پاکستان در نامه‌اي گفت :  مایلم تا کريک اوس، رئيس دفتر سازمان سيا در اسلام آباد و جان او. برنان را دليل ارتکاب جرايم قتل و به راه انداختن جنگ عليه پاکستان معرفي کنم.

هدف از اين اقدام ، وادار ساختن واشنگتن به توقف حملات هواپيماهاي بدون سرنشين اعلام شده است، شمار زيادي غير نظامي از جمله زنان و کودکان در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين امريکا کشته شده‌اند.

از روز شنبه هزاران نفر از فعالان تحريک انصاف پاکستان در اعتراض به حملات هواپيماهاي بدون سرنشين امريکا مسيرهاي انتقال تجهيزات مورد نياز نيروهاي اشغالگر تحت هدايت امريکا در کشور همسايه افغانستان را در ايالت خيبرپختونخواه مسدود کرده‌اند.

حزب تحريک انصاف پاکستان همچنين هشدار داد، مسدود شدن مسيرهاي تدارکاتي ناتو تا زمان پايان حملات هواپيماهاي بدون سرنشين امريکا ادامه خواهد داشت .

عمران خان، رهبر حزب تحريک انصاف پاکستان از دولت مرکزي به رهبري نواز شريف نخست وزير پاکستان خواسته است تا با اتخاذ موضعي سرسختانه ، امريکا را وادار کند تا به حملات نامشروع هواپيماهاي بدون سرنشين پايان دهد، عمران خان همچنين از شريف خواست تا مسيرهاي ارسال تجهيزات مورد نياز نيروهاي ناتو در کشور همسايه افغانستان را مسدود کند.

عمران خان، روز شنبه در جمع معترضان گفت:  ما امريکا را تحت فشار قرار خواهيم داد و اگر حملات هواپيماهاي بدون سرنشين متوقف نشود به اعتراضات خود ادامه خواهيم داد .

وي افزود :  تا زماني که حملات هواپيماهاي بدون سرنشين امريکا متوقف نشود، اجازه نخواهيم داد تا تجهيزات مورد نياز ناتو از ايالت خيبرپختونخواه عبور کند.

امريکا مدعي است حملات هواپيماهاي بدون سرنشين امريکا تحت اداره سيا، شبه نظاميان طالبان را که تهديدي عليه نيروهاي بين‌المللي تحت هدايت امريکا در کشور همسايه افغانستان هستند،هدف قرار مي‌دهد. اين در حالي است که بنابر آمارها، اغلب غيرنظاميان پاکستاني، قربانيان اين حملات که بدون مجوز سازمان ملل اجرا مي‌شوند، هستند .

کشته شدن غير نظاميان از جمله زنان و کودکان پاکستاني در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين امريکا، تيرگي روابط ميان اسلام آباد و واشنگتن را موجب شده است. مقام‌هاي اسلام آباد بارها مراتب شکايت خود را به اطلاع دولت امريکا رسانيده‌اند.

دانشگاه‌هاي استنفورد و نيويورک امريکا در سپتامبر ۲۰۱۲ ميلادي با انتشار گزارشي درباره تاثير فزاينده حملات پهپادهاي تروريستي امريکا بر زندگي مردم عادي پاکستان هشدار دادند.

در اين گزارش آمده بود : درصد اهداف “سطح بالايي” که در اين گونه حملات کشته شده‌اند، بسيار پايين بوده و فقط حدود ۲ درصد از کل تلفات را شامل مي‌شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *