توزیع غذای حلال برای مسلمان زندانی در فرانسه

به دنبال تشدید بحث ها در خصوص غذای حلال در فرانسه، دادگاهی در این کشور به ارائه غذای حلال به زندانیان مسلمان رای داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی لوفیگارو، دادگاه گرنوبل در فرانسه رای خود را در خصوص ارائه غذای حلال برای زندانیان مسلمان صادر کرد.

در حالی که بحث در تهیه و ارائه غذای حلال برای زندانیان مسلمان در فرانسه از سوی افراط گرایان مورد انتقاد قرار گرفته است، دادگاه این درخواست را در تضاد با قوانین کشور ندانست و مسئولان زندان را به توزیع غذای حلال واداشت.

وکیل این پرونده بدون ذکر نام موکل خود، تاکید کرد، شاکی پرونده در ماه مارچ سال جاری از مسئولان زندان خواسته بود به توزیع غذای حلال برای مسلمانان در زندان مبادرت کنند، اما مسئولان از قبول این خواسته سر باز زده بودند.

وکیل پرونده خاطر نشان کرد، این رای دادگاه بسیار مهم است، چرا که اولین باری است که دادگاهی در فرانسه به توزیع غذای حلال در زندان رای داده است.
مسلمانان فرانسه بزرگترین جامعه اسلامی در اروپا را تشکیل می دهند، اما همواره قربانی رفتار تبعیض آمیز دولت این کشور هستند.

راستگرایان افراطی اصلی ترین مخالفان مسلمانان در فرانسه تلقی می شوند. مخالفت با تهیه و توزیع گوشت وسایر محصولات حلال و حمله به مقدسات اسلامی مسلمانان در فرانسه توسط این گروه افراطی انجام می گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *