اختصاص30میلیون دالر دربخش ارتقای ظرفیت کارمندان زراعت

وزارت مالیه 30 میلیون دالر را در بخش ارتقای ظرفیت کارمندان و کادرهای مسلکی وزارت زراعت اختصاص داده و قرار است براساس این برنامه  “ارتقای ظرفیت ” بیش از 330 نفر در بخش های مختلف وزارت زراعت صاحب کار شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  تفاهمنامه این برنامه امروز (چهارشنبه) میان وزرای مالیه، زراعت و مالداری و رئیس کمیسیون مستقل  اصلاحات اداری در کابل به امضا رسید.

محمدآصف رحیمی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری حین امضای این قرارداد؛ تطبیق این برنامه را در رشد ادارات دولتی با اهمیت و موثر عنوان نمود.

آقای رحیمی تصریح نمود: ” وزارت زراعت با استفاده از این برنامه می تواند افراد متخصص و مسلکی را در پست های مختلف جذب نموده و در نتیجه ی فعالیت و کار آنها، زمینه تطبیق بهتر فعالیت های انکشافی در سکتور زراعت کشور را مساعد سازد”.

به گفته ی وی؛ در چارچوب این برنامه ۳۳۱ بست جدید مربوط به وزارت زراعت در سطح مرکز و ولایات تحت پروسه ی ریفورم و ارتقای ظرفیت قرار خواهد گرفت.

وزیر زراعت تاکید نمود: ” این برنامه امتیازات خوب و عالی را برای کارمندانی که از طریق این پروسه شامل تشکیلات دولت می شوند پیشکش خواهد نمود.

وزیر زراعت می‌گوید براساس این برنامه کارمندان متخصص و مسلکی با در نظر داشت سطح تحصیلات، تجارب و  توانایی های کاری شان از 500 تا 5000 دالرمعاش دریافت خواهد نمود.

وی د رمورد هزینه این برنامه بطور دفیق اشاره نکرد اما بیان داشت که این برنامه برای 5 سال  و به مبلغ حدود 30 تا 40 ملیون دالر به کمک بانک جهانی تمویل خواهد گردید.

وزیر زراعت باور مند است که برنامه های قبلی که در راستای ارتقاضی ظرفیت صورت گرفته به دلیل موجودیت  ادارات موازی با ادارات دولتی و همچنین عدم حمایت مالی به طور کامل نتایج مطلوبی نداده است

عمرزاخیل وال وزیر مالیه کشور نیز تطبیق این برنامه را در ادارات دولتی مفید و موثر خوانده تاکید می کند که استخدام مشاورین و کارمندان متخصص قرار دادی یک راه حل موقتی بوده و جوابگویی نیازمندی های های اساسی ادارات دولتی افغانستان نمی باشد

وی میگوید تطبیق این پروژه سبب خواهد شد که در تمامی بخش های اداری افغانستان کارمندان مسلکی و متخصص داخلی فعالیت داشته و تا مشکل عدم موجودیت و مشکل عدم موجودیت کارمندان  متخصص و مسلکی نیز مرفوع می‌گردد.

گفتنی است که مجموع بودجه برنامه ارتقای ظرفیت در ادرات دولتی افغانستان بالغ بر 350 میلیون دالر امریکایی بوده از طرف بانک جهانی تمویل می شود و این برنامه از سال 2012 آغاز و تا 5 سال آینده ادامه دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *