خواست مهاجرین افغان در ایران و پاکستان از کرزی

نماینده گان مهاجرین افغان مقیم پاکستان و جمهوری اسلامی ایران، با حامدکرزی رئیس جمهوری کشورمان در کابل دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری از نماینده گان مهاجرین افغان مقیم پاکستان و ایران که به منظور اشتراک در لویه جرگه مشورتی به کابل آمده بودند، در دیدار با رئیس جمهور کرزی خواستار سهیم شدن مهاجرین افغانهای مقیم ایران و پاکستان در انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور و همچنین موضوعات دیگرکشوری شدند.

در این دیدار که بعد از ظهر امروز(سه شنبه) در ارگ ریاست جمهوری انجام شد، میر محمد رفیق سعیدی به نماینده گی از مهاجرین افغان در ایران، سید عبدالله پادشاه به نماینده گی از مهاجرین افغان در پاکستان و شمار دیگری صحبت کردند.

آنان ضمن ابراز تبریکی از برگزاری موفقانه جرگه مشورتی به رئیس جمهور و ملت افغانستان، مشکلات مهاجرین افغان را در کشور های ایران و پاکستان به بحث گرفتند.

نماینده گان مهاجرین افغان در ایران و پاکستان خواستار سهم گیری مهاجرین افغان در انتخابات و همچنان اعطای سهمیه حج بیت الله شریف و بورس های تحصیلی به جوانان مهاجر گردیدند.

همچنین آنان ضمن تاکید بر برگشت آبرومندانه مهاجرین به کشور، خواستار برگزاری امتحان کانکور برای فارغان صنفوف ۱۲ در ایران و پاکستان و دعوت ورزشکاران مهاجر در تیم های ورزشی  و فرستادن کتاب های درسی معارف به مهاجرین افغان در این کشورها شدند.

با این حال رئیس جمهوری کشور، از اشتراک نمایندگان مهاجرین در لویه جرگه مشورتی قدردانی کرد و گفت که شما وظیفه ملی تانرا انجام دادید.

رئیس جمهور در مورد سهمگیری مهاجرین افغان در کشور های ایران و پاکستان در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت که این موضوع را به کمیسیون مستقل انتخابات راجع می سازد.

حامد کرزی در مورد حل مشکلات فارغان صنف دوازدهم مهاجرین افغان و تهیه کتاب های درسی به دانش آموزان مهاجر، به مسئولین وزارت معارف که در این دیدار حضور داشتند، دستور لازم به آنان داد.

در اخیر این دیدار رئیس جمهور گفت که در مورد سایر پیشنهادات مهاجرین افغان در کشور های ایران و پاکستان در مجلس کابینه بحث خواهد شد و روی آن تصامیم لازم را اتخاذ خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *