اوباما از امضای توافق هسته ای با ایران استقبال کرد

رئیس جمهور امریکا، جامعه بین المللی را از هیاهو درباره توافق هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک بر حذر داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا گفته است جامعه بین المللی باید به دیپلماسی روی آورد و برای رسیدن به یک توافق جامع با تهران بر سر فعالیت های هسته ای ایران از “بحث های سخت” در ماه های آینده خودداری کند.

اوباما در سان فرانسیسکو با اشاره به اینکه “چالش بزرگ” باقی مانده است، افزود دولت امریکا نمی تواند درهای دیپلماسی را بسته نگهدارد و “راه حل های صلح آمیز” برای مشکلات جهان را رد کند، چرا که نمی تواند خود را در یک چرخه بی پایان از مناقشه ها درگیر کند.

رئیس جمهوری امریکا تاکید کرد هیاهو و جنجال آفرینی برای انجام امور سیاسی ممکن است کار آسانی باشد اما در چارچوب امنیت واشنگتن نیست.

رئیس جمهوری امریکا همچنین در عین حال با این ادعا که تحریم های موجود ، جمهوری اسلامی ایران را به میز مذاکرات کشاند، این تحریم ها را ستود.

این درحالی است که شبکه تلویزیونی راشا تودی روز دوشنبه گزارش داد تحریم‌ها تأثیری بر امضای توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک در ژنو نداشته است.

در گزارش شبکهء تلویزیونی راشاتودی تاکید شده است شش قدرت‌ جهانی سرانجام متوجه شدند که با کشوری مانند ایران که دارای نفوذی فزاینده است، باید تعامل کنند و همین موضوع قواعد بازی را تغییر خواهد داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *