فیگارو افشا کرد : ایران و آمریکا مذاکرات مستقیم داشته اند

روزنامه فرانسوی ”فیگارو” در گزارشی مدعی شده است در حالی که گفتگوهای هسته‌ای در ژنو بین نمایندگان ایران و ۶ قدرت جهانی به اوج خود رسیده است، مذاکرات محرمانه دیگری نیز طی هفته های اخیر میان مقامات ایران و آمریکا در جریان بوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه – ژرژ مالبرونت، خبرنگار گروه بین المل روزنامه ”فیگارو” در یادداشتی در پایگاه خبری این روزنامه به نقل از یک منبع عربی نوشته است مذاکرات محرمانه دیگری نیز طی هفته های اخیر بین دیپلمات های ایران و آمریکا در جریان بوده است.

این منبع مدعی شده است درباره موضوع هسته ای ایران نیز، ایرانی ها و آمریکایی ها پیش از این بر سر ”توافق موقت” هماهنگ شده بودند که لوران فابیوس در آخرین دقایق دور اخیر مذاکرات هسته‌ای در ژنو مانع آن شد.

”فیگارو” به نقل از یک منبع افزوده است این مذاکرات حول ۴ محور افغانستان، عراق، سوریه و روابط تجاری دوجانبه صورت گرفته است.

این روزنامه فرانسوی ادامه داده است که ایرانی ها مذاکرات مستقیم و دوجانبه‌ای در اواخر سپتامبر با مقامات آمریکایی در نیویورک داشته اند که در حین همین مذاکرات بوده است که تماس تلفنی مشهور اوباما با حسن روحانی در زمان سفر وی به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت.

به گفته این منبع، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از سخنرانی روحانی در سازمان ملل ۱۰ روز دیگر نیز در نیویورک ماند و همچنین ۷۵ نفری که روحانی را در این سفر همراهی می‌کردند که اکثر این افراد از بخش های صنعت و نفت و گاز ایران بودند دیدار هایی با نمایندگان شرکت‌های نفتی شورون و اکسون داشته‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *