کشته و زخمی نزدیک به 500 فرد ملکی بدست طالبان

براساس تازه ترین گزارشهای منتشر شده از سوی وزارت امور داخله افغانستان، گروه طالبان با راه اندازی حملات تروریستی، انتحاری و انفجاری در جریان یک ماه گذشته نزدیک به 500 فرد ملکی را کشته و زخمی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور داخله ضمن اینکه یک آمار بلندی را از کشته و زخمی شدن افراد ملکی در اثر حملات انتخاری و انفجاری گروه های تروریستی در کشوراعلام کرده واین جنایات و حملات تروریستی گروه طالبان را به شدت محکوم کرده است.

بر بنیاد گزارش های پولیس، در یک ماه اخیر گروه طالبان با راه اندازی حمله های انتحاری، کار گذاری بمب های کنار جاده ای و حمله های تروریستی و جنایت کارانه، 167 فرد ملکی را به شهادت رسانده و 317 نفر دیگر زخمی کرده اند.

براساس این گزارش بیشتر قربانیان را در این رویداد ها زنان و کودکان تشکیل می دهند و در تازه ترین مورد از این جنایات گروه طالبان، کار گذاری بمب در میدان فوتبال در ولایت پکتیکا بود که در اثرانفجار آن 7 کودک نوجوان کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

در این گزارش آمده است که در یک عملکرد تروریستی، وحشیانه و جنایت کارانه ی دیگر، گروه طالبان در ولایت کندهار شش کارگر فقیر و بی دفاع که از ولایت زابل به کندهار برای کار کردن رفته بودند، ربوده و سپس سربریده اند.

همچنین در این گزارش وزارت امورداخله کشور آمده است، جنایت نابخشودنی و بزدلانه ی گروه طالب، به رویداد تروریستی و خونین چند روز پیش در مسیر جاده ولسوالی اندر غزنی بر می گردد که در آن در اثر بمب جاسازی شده ازسوی طالبان، 18 فرد ملکی، شامل 11 خانم و چهار کودک معصوم، کشته و 5 فرد ملکی دیگر زخمی شدند.

وزارت داخله کشور گفته این رویداد های المناک تروریستی نشان می دهد که گروه طالبان در راستای دست یابی به اهداف شوم شان، پایبند به هیچ اصل انسانی و اسلامی نیستند و برای ایجاد وحشت و دهشت هرچه بیشتر حتی به کودکان معصوم که آینده سازان این کشور به شمار می روند، ترحم نکرده و با هدف قرار دادن آنان قلب های مادران و پدران رنجیده ی این سرزمین را بیشتر و بیشتر جریحه دارمی سازند و به مراتب با هدف قرار دادن کودکان معصوم، ثابت می کنند که طالبان حتی با نسل های آینده این کشور نیز دشمنی آشکار دارند.

وزارت امور داخله در حالی که به شدت از به شهادت رسیدن شهروندان بی گناه کشورتوسط گروه طالبان و دیگر گروه های دهشت افگن، متاثر است، مراتب انزجار خود را از عملکرد های تروریستی و ضد انسانی و اسلامی این گروه هاابراز کرده، حمله به اهداف غیرنظامیان را به شدت محکوم نموده و آن را ضد بشریت خوانده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *