لیست نهایی کاندیدان ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد

کمیسیون شکایات انتخاباتى امروز (سه شنبه) لیست نهایی کاندیدان ریاست جمهوری آینده کشور را اعلام کرد و براساس این لیست یازده نفر از کاندیدای ریاست جمهوری موفق به راهیابی به مرحله نهایی بررسی های کمیسیون شکایات انتخاباتی شده اند.

به گزارش خبرکزاری خاورمیانه، کمیسیون شکایات انتخاباتی در مرحله اول با بررسی اسناد واجدین شرایط کاندیدای ریاست جمهوری، از جمله 27 کاندیدا، 17تن از آنان را به دلیل کمی و کاستی ها در اسناد ومدارک از لیست ابتدایی حذف کرد.

براساس بررسی های دور دوم کمیسیون شکایات انتخاباتی، یک نفر از حذف شده ها در جمع ده کاندیدای دیگراضافه شده و به مرحله نهایی راه یافته و با این حال شمار کاندیدای ریاست جمهوری که میخواهند در این دور از انتخابات به رقابت بپردازند، به ١١ نفر میرسد.

کمیسیون شکایات انتخاباتی نام یک کاندیدای حذف شده در لیست ابتدایی که در لیست نهایی راه یافته فاش نکرده و این لیست (نهایی) را به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده است.

عبدالستار سعادت رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت، ٤٠ نفر از کاندیدان شورای ولایتی که از سوی این کمیسیون در لیست ابتدایی شامل شده بود، به دلیل نداشتن شرایط لازم از لیست نهایی حذف شده اند و از سویی هم ٧٦ کاندیداى شورای ولایتی دیگر که از لیست ابتدایی حذف شده بودند، دوباره به لیست نهایی را یافته اند.

در لیست ابتدایی از مجموع 27 نامزد ریاست جمهوری، صرف اسامی داکتر عبدالله عبدالله، عبدالرب رسول سیاف، قطب الدین هلال، عبدالرحیم وردک، داکتر اشرف غنی احمدزی، داکتر زلمی رسول، سردارمحمد نادر نعیم، قیوم کرزی، هدایت امین ارسلا و گل آغاشیرزوی اعلام شده بود.

با این حال قرار است در انتخابات ریاست جمهوری سال 1393 یازده نفر برای احراز کرسی ریاست جمهوری به رقابت بپردازند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *