سازمان ملل: اروپا سالانه 90 میلیون تن غذا ضایع میکند

سازمان ملل اعلام کرده است در حالي که شمار قابل توجهي از مردم دنيا از گرسنگي رنج مي‌برند، کشورهاي اروپايي سالانه ۹۰ ميليون تن مواد غذايي را ضایع میکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اساس گزارش اخير سازمان ملل، در حالی که ميليون‌ها نفر در دنيا به غذای کافی دسترسی ندارند، سالانه ميليون‌ها خانواده اروپايی حجم هنگفتی از مواد غذايی را به دور می‌ريزند.

به گزارش اين نهاد بين المللی، مصرف‌کنندگانی که بيشتر از نياز خود مواد غذايی خريداری می‌کنند عامل اصلی اين ضايعات هستند.

فليسيتاس اشنايدر، عضو موسسه مديريت ضايعات در وين، مي‌گويد: چون بسياری از خانواده‌ها نياز خود آگاه نيستند، نمی‌دانند که چه مقدار مواد غذايی در خانه‌های خود به هدر می‌دهند، من فکر میکنم اگر کسی از مسئله اتلاف مواد غذايی آگاه باشد، تغييری در ساير بخش‌های زنجيره تامين مواد غذايی رخ خواهد داد.

تنها در اتريش، سالانه ۲۵ درصد کل مواد غذايی توليد شده در اين کشور به هدر می‌رود، بر اين اساس، هر خانوار اتريشی به طور متوسط حدود ۳۰۰ يورو برای مواد غذايی که بيشتر شامل ميوه، سبزيجات، نان، مواد لبنی و گوشت است، هزينه میکند که از آن استفاده نمی‌شود.

دوغان کايکچی، يک عمده فروش مواد غذايی در اروپا، می‌گويد: من احساس بدی دارم زيرا مشتريان تنها به دليل تازه بودن مواد غذايی و اين که ما اجازه نداريم مواد غذايی بد بفروشيم، مواد غذايی را خريداری می‌کنند و ما نمی‌توانيم کاری برای آن انجام دهيم. تنها کاری که میتوانيم بکنيم اين است که مواد غذايی را با خود به خانه ببريم.

اين در حالی است که به گزارش سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (فائو)، سالانه نزديک به يک ميليارد و ۳۰۰ ميليون تن غذا در جهان دور ريخته می‌شود.

کارشناسان توصيه می‌کنند که با برنامه‌ريزی پيش از عرضه مواد غذايی در بازار و ذخيره مواد غذايی برای تازه نگه‌داشتن آن‌ها برای مدت زمان بيشتر، می‌توان اتلاف مواد غذايی را کاهش داد.

همچنين، از سياستمداران خواسته می‌شود سياست‌هايی را برای کاهش اتلاف مواد غذايی اتخاذ کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *