دیدار مقبل بانماینده خاص آلمان در امور افغانستان وپاکستان

ضرار احمد مقبل عثمانی سرپرست وزارت امور خارجه کشور در دفتر کارش با آقای مایکل کاخ نماینده خاص آلمان برای افغانستان و پاکستان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دو طرف روی طیف وسیع موضوعات چون تدویر لویه جرگة مشورتی برای بحث و مشورت روی موافقتنامة دو جانبه امنیتی با ایالات متحده امریکا، آمادگی های لازم برای تدویر انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی سال آینده، و سفر رئیس جمهوری به لندن و اشتراک ایشان در نشست سه جانبه با پاکستان و بریتانیا و تأثیرات آن روی پروسة مصالحه و مذاکره با طالبان، صحبت و تبادل نظر نمودند.

 آقای عثمانی گفت، “حکومت افغانستان در گذشته همکاری نزدیکی با آلمان داشته است. من نیز امیدوارم که بتوانم در جریان تصدی ام در وزارت امور خارجه، این همکاری ها و تلاش ها جهت بهبود و تقویت بیشتر از پیش روابط و همکاری های بین دو کشور ما و نقش آلمان در افغانستان را ادامه بدهم.”

 آقای کاخ ضمن اشاره به ملاقات اش با رئیس جمهور کرزی گفت، “در این سفرم به افغانستان، امیدوارم یک تصویر خوب به ارتباط انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی سال آینده داشته باشم و اینکه این پروسه به صورت خوب پیش می رود، گرچه بطور طبیعی مشکلات هم وجود خواهد داشت و آرزو می کنم تا از تمام امکانات استفاده بعمل آید.”

همچنین ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه کشور، در دیدار با مایکل کاخ در مورد تدویر جلسه بعدی گروه تماس بین المللی در مورد افغانستان مشورت و تبادل نظر کردند.

 قابل ذکر است که گروه تماس بین المللی یک میکانیزم مشورت و تبادل نظر بین دولت افغانستان و نمایندگان اکثر کشور های کمک کننده به افغانستان می باشد و کدام صلاحیت اجرائیوی ندارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *