وحدت شیعه و سنی در این محرم بی سابقه بود

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه – مسئولان شورای اخوت اسلامی ولایت هرات از وحدت بی سابقه ی پیروان اهل سنت و تشیع در جریان مراسم عزاداری دهه ی اول ماه محرم امسال خبر میدهند.

آنان میگویند این وحدت در عزاداری از مقامات بلند پایه ی ولایت هرات تا مردم عام به طور چشمگیر دیده شده و این بیانگر رشد فکری و فرهنگی هرچه بیشتر مردم میباشد.

مولوی سیداحمد آخوندزاده، رئیس شورای اخوت اسلامی ولایت هرات در حاشیه ی مراسم عاشورایی در تکیه خانه ی حضرت ابوالفضل العباس(ع) گفت: در عاشورای امسال، وحدت بی سابقه ای میان مردم به چشم خورد و در این روز در مناطق مختلف هرات از جمله مسجد جامع بزرگ و عموم تکیه خانه ها و حسینه ها، گرامی داشت به عمل آمد.

وی گفت: قیام امام حسین (ع) زمینه ساز جهانی شدن اسلام میباشد و بزرگداشت این حماسه ی تاریخی واجب بر تمامی مسلمانان است.

بر اساس گفته های وی ایجاب میکند که این روز پربها، در سالهای آینده رنگ و روی بهتری گرفته و مردم انسجام و وحدت خود را افزایش دهد.

رئیس شورای اخوت اسلامی ولایت هرات همچنان اعلام کرد که تعصبات بیجا و انحرافات در اساسات اسلامی، مهمترین دلیل تفرقه میان امت میباشد و در اینجا اندیشه و تفکر میتواند که مردم را از این پدیده ی منفی نجات دهد.

در همین حال جنرال سمیع الله قطره، فرمانده ی پلیس ولایت هرات میگوید: در طی ده روز گذشته کوچکترین واقعه ی نا امنی در سرتاسر ولایت به مشاهده نرسیده است.

بنا بر گفته های وی در این رابطه مردم به طور مستقیم با پلیس و دیگر ارگانهای امنیتی همکاری داشته و این قابل قدر است.

آقای قطره در کنار این افزود: نیروهای امنیتی در تمامی این مدت به طور شبانه روزی در گوشه و کنار ولایت هرات فعالیت مداوم داشته اند و این اقدامات همچنان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است از ده روز گذشته به این سو در شهر و ولسوالی های هرات مراسم مذهبی محرمی توسط مردم و مسئولان دولتی، به صورت با شکوهی برگزار گردیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *