اردوی ملی برای اولین بار علیه طالبان در شیندند وارد حمله هوایی شد

در عملیات مشترک ارتش و پلیس در شیندند هرات به شمول 3 فرمانده ی سرشناس طالبان، 11 تن کشته و زخمی شده اند.

مقامات اعلام کرده اند که در میان این افراد شخصی به نام “گل احمد” که در گذشته به عنوان یکتن از فرماندهان پلیس محلی فعالیت داشته و به طالبان پیوسته بود؛ از بین رفته است.

سمنوال قیوم نورزی، فرمانده ی پلیس ولسوالی شیندند هرات در این رابطه گفت: این عملیات از صبح روز گذشته به این طرف در منطقه ی “امارت” زیرکوه ولسوالی شیندند آغاز شده که در طی آن 8 طالبان تفنگ به دست کشته و 3 تن دیگر زخمی شده اند.

او بیان کرد که در میان کشته شدگان گل احمد، یکتن از نیروهای پلیس محلی که در گذشته به طالبان روی آورده بود؛ توسط آتشباری قوای ارتش و پلیس جان داده است.

نورزی تاکید دارد که تلفات طالبان بیش از این میباشد و این یک آمار ابتدایی است.

فرمانده ی پلیس شیندند در ادامه افزود: پیشروی نظامیان دولت افغانستان همچنان در منطقه ی امارت ادامه دارد.

این مقام پلیس ولایت هرات، در غرب افغانستان خاطر نشان میکند که در حال حاضر گزارشهایی رسیده که حلقات بسیار وسیع و پرنفوذ طالبان، مواضع خود را رها کرده و به مناطقی نا معلوم فرار کرده اند.

بنا بر این گزارش در این مقابله ی نظامی، به افراد ملکی و قوای دولتی تا کنون آسیبی نرسیده است.

منابع محرم در دستگاه های امنیتی هرات ادعا دارند که در این عملیات ارتش افغانستان با استفاده از حملات هوایی، طالبان را از پای در آورده اند. این برای نخستین بار است گزارش حملات هوایی ارتش در برابر طالبان هرات به نشر میرسد.

پیش از این در عملیات های گوناگون، نیروهای آیساف وظیفه ی پشتیبانی هوایی قوای افغان را بر عهده داشتند که این در برخی از محافل سیاسی و نظامی کشور مورد انتقاد قرار گرفته بود.

مقامات کشوری افغانستان همواره از آیساف و نظامیان خارجی خواسته اند تا به هیچ عنوان در هیچ جای کشور وارد بمباردمانهای هوایی نشوند.

آنان معتقدند که در بمباردمانهای هوایی، تلفات افراد ملکی بیشتر از مخالفان دولت میباشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *