عاشورا در هرات چگونه سپری شد ؟

مردم ولایت هرات در شب عاشورای حسینی، یاد و خاطره ی اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب فداکار ایشان را زنده کرده و به عزاداری پرداختند.

آنان در این شب گفتند که عاشورا، بزرگترین حماسه ی تاریخ بشریت میباشد و این روز سرآغاز انقلابهای بزرگ دنیا بوده است. به باور آنان وحدت میان پیروان مذاهب اسلامی در محرم امسال بیش از هر زمان دیگری به مشاهده رسیده و این صف شکن دشمنان اسلام میباشد.

این مراسم که در نقاط مختلف ولایت هرات به طور با شکوه و وحدت بخشی برگزار شده بود؛ در آن مردم به عزای شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) پرداختند.

آنان عزاداری های محرم را یکی از پایه ها و ستون استقامت مسلمانان دانسته و گفتند: این قیام امام حسین(ع) بود که رنگ تازه ای به امت اسلامی داد و مسلمانان را برای ایستادگی در مقابل ظلم و ستمگری، بیدار کرد.

این تعداد از باشندگان ولایت هرات همچنان عنوان داشتند که وحدت و اخوت اسلامی در محرم امسال چشمگیرتر و بیشتر از دیگر سالها بوده و این هم از برکت دین داری و تاثیرات همدلی مسلمانان میباشد.

به گفته ی آنان عزاداری برای نواده ی پاک پیامبر اسلام (ص) نقطه ی وصل مسلمانان میباشد و این برای عده ای که خود را برتر در جهان میپندارند؛ نگران کننده است.

گفتنی است که در امسال تدابیر ویژه ی امنیتی برای هرچه بهتر و آرام تر روز عاشورا از سوی دستگاه های امنیتی هرات اتخاذ شده و تا کنون نیز گزارشی مبنی بر اخلال وضعیت مراسم عاشورایی گزارش نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *