پسر حقانی، رهبر شبکه ترورسیتی”حقانی”کشته شد

در تازه ترین مورد رسانه های پاکستان از کشته شدن نصیرالدین حقانی از فرماندهان و پسر شبکه جلال الدین حقانی در اسلام‌آباد  خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نصیرالدین حقانی از فرماندهان ارشد شبکه حقانی شب گذشته توسط دو فرد موتور سایکل سوار مسلح در اسلام آباد پاکستان مورد تیراندازی قرار گرفته و کشته شده است.

با این حال طالبان پاکستان خبر کشته شدن آقای حقانی را تائید کرده است.

گفته می شود که نصرالدین حقانی پسر رهبر شبکه حقانی در منطقه ‘باره کهو’ در مرکز شهر اسلام آباد کشته شده و قرار است جسد وی در میران‌شاه  وزیرستان شمالی به خاک سپرده شود.

وزیرستان شمالی از پایگاه های مهم شبکه حقانی است و بیشتر از تروریستان در این منطقه حضور دارند و طوریکه حمیک الله محسود رهبرگروه طالبان دو هفته قبل در همیجا توسط طیاره های بدون سرنشین امریکا کشته شد.

بی بی سی گزارش داد که نصیرالدین حقانی فرزند جلال‌الدین حقانی، از فرماندهان جهادی افغانستان و بنیانگذار شبکه حقانی و برادر سراج‌الدین حقانی رهبر این شبکه، است.

گفته می‌شود که نصیرالدین حقانی از فراهم کنندگان منابع مالی شبکه حقانی بوده است و روابط نزدیکی با عناصری در کشورهای حوزه خلیج فارس و القاعده داشته است.

او در لیست “تروریستان جهانی” امریکا قرار داشت.

دولت‌های افغانستان و امریکا شبکه حقانی را عامل اصلی “حملات انتحاری پیچیده” علیه اهداف غربی و افغان در افغانستان می‌دانند.

هرچند این شبکه از نظر عملیاتی مستقل عمل می‌کند اما فرماندهان آن همواره گفته‌اند که رهبر آنها ملاعمر، رهبر اصلی طالبان افغان، است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *