کاهش محبوبیت اوباما ادامه دارد

بنابر نتايج يک نظرسنجی جديد، ميزان محبوبيت باراک اوباما، رئيس جمهوری امريکا در پنجمين سال دوره رياست جمهوری‌اش همچنان روند نزولی را طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نظرسنجي مرکز تحقيقاتي “پيو” که بتازگی نتايج آن منتشر شد، فقط ۴۱ درصد از پرسش شوندگان عملکرد اوباما را تاييد کردند، اين درحالی بود که ۵۳ درصد از آن ناراضی بودند، اين تفاوت ۱۲ درصدی تا کنون در دوره رياست جمهوری اوباما بی‌سابقه بوده است .

بنابر نتايج نظرسنجی ميزان محبوبيت جديد اوباما به ميزان محبوبيت جرج دابيلو بوش رئيس جمهور پيشين امريکا شبيه شده است، در پنجمين سال دوره رياست جمهوری جرج دابليو بوش فقط ۳۶ درصد عملکرد وی را تاييد مي‌کردند، اين درحالی بود که مطابق با نظرسنجی انجام شده در دسامبر ۲۰۰۴ ميلادی، ۴۸ درصد عملکرد وی را تاييد کرده بودند.

بنابر نتايج اين نظرسنجي، عملکرد اوباما در زمينه مسايل اقتصادی در چهار سال گذشته بيش از آن که مثبت باشد منفی و تدابير فعلی وی نیز بدترين عملکرد در دوره رياست جمهوری‌اش ارزيابی شده است.

۶۵ درصد از پرسش شوندگان از نحوه مديريت اوباما در بهبود اوضاع اقتصادی ناراضی هستند و فقط ۳۱ درصد آن را تاييد ميی‌کنند.

بنابر نتايج اين نظرسنجی، ۷۵ درصد از پرسش شوندگان مستقل از عملکرد اقتصادی اوباما ناراضی هستند، اين درحالی است که ۳۴ درصد از دموکرات‌ها نيز عملکرد وی را تاييد نمی‌کنند.

درباره سياست‌های صحی و درمان نيز ۵۹ درصد از پرسش شوندگان عملکرد وی را منفی ارزيابی کردند، دولت اوباما به دليل “قانون خدمات درمانی و صحی” موسوم به “اوباماکر” با انتقادات جدی روبروست.

رئيس جمهور امريکا روز پنجشنبه(۱۶ آبان) در گفت و گو با شبکه خبری ان بی سی نيوز از شهروندان امريکايی به دليل لغو بيمه سلامتی‌شان در نتيجه “قانون خدمات درمانی و صحی” عذرخواهی کرد.

اين عذرخواهی اوباما پس از وعده‌های مکرر وی مبنی بر بهره‌مندی افراد از بيمه صحی خدمات درمانی انجام شد.

اوباما گفت: متاسفم که آن‌ها به دليل ضمانت‌هايی که از من دريافت کرده بودند در چنين شرايطی گرفتار شدند .

Author

خروج از نسخه موبایل