تجلیل ازششمین سالگردشهادت سیدمصطفی کاظمی درکابل

کمیسیون ویژه برگزاری مراسم تجلیل از ششمین سالگرد شهادت سید مصطفی کاظمی و پنج عضو مجلس نمایندگان امروز (جمعه 17 عقرب) مراسم با شکوه ای را با جمعی از رهبران سیاسی و جهادی در کابل برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مراسم با حضور مقامات دولتی، رهبران جهادی، نمایندگان مجلس علما و مردم در غرب شهر کابل برگزار شد و در آن سخنرانان پیرامون شخصیت شهید کاظمی نماینده مردم و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگان صحبت کردند.

شهید سید مصطفی کاظمی همراه با پنج تن از اعضای مجلس نمایندگان شش سال قبل در پانزدهم ماه عقرب 1386 هنگامی یک سفر کاری در بغلان مرکزی “ولایت بغلان” در یک رویدادخونین انفجاری کشته شد.

در محفل امروز داکترعبدالله عبدالله، محمد یونس قانونی، حجت الاسلام و المسلمین سیدعیسی حسینی مزاری رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تبیان، شماری از معاونین نامزدان ریاست جمهوری، رهبران احزاب سیاسی، اعضای دو مجلس ولسی جرگه و سنا اشتراک کردند.

داکترعبدالله نامزد ریاست  جمهوری در این محفل گفت: شهید کاظمی یکی از افرادی بود که خود به استقبال شهادت رفت و از هیچ کاری که برای افغانستان مفید بود، دریغ نورزید و او از بین نرفته بلکه او برای همیشه زنده است چون جوانان ما می کوشند تا راه او را ادامه دهند.

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری انتخابات سال آینده گفت: انتخابات اولین انتقال سیاسی قدرت است که توسط خود افغان ها مدیریت می شود و این بار به طور رسمی افغان ها مسئولیت انتقال قدرت را به دست دارند.

وی همچنین از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا استقلال این کمیسیون را حفظ کرده و به هیچ وجه فشارهای خارجی را بر خود نپذیرد.

در همین حال محمد یونس قانونی؛ عضو مجلس نمایندگان، شهید کاظمی را یک الگوی موفق برای تمام جوانان کشور خوانده خاطرنشان کرد که در تمام کشور فقط کمبود شهید کاظمی احساس می شود و این کشور به شخصیت هایی همچون کاظمی نیازمند است.

به باور وی، سید مصطفی کاظمی یکی از اشخاص هدفمند در کشور بوده که همواره به بازسازی و خود کفایی افغانستان می اندیشید.

در ادامه این محفل داکتر سید علی کاظمی؛ عضو مجلس نمایندگان و برادر شهید سید مصطفی کاظمی خواهان شناسایی عاملان کشتارهای زنجیره ای توسط حکومت شد و تاکید کرد که باید عاملان چنین قضایا به پنجه قانون سپرده شوند.

کاظمی می گوید که طرح های شهید کاظمی در وزارت تجارت سر از نو آغاز گردیده و این وزارت تمام طرح هایش را جامه عمل خواهد پوشاند.

به گفته وی شهید کاظمی خواهان اصلاحات و تغییرات در حکومت و نظام کشور بود و می‌خواست تا در سفره مردم تغییر ایجاد گردد.

وی معتقد است هر نامزدی که قدرت آینده کشور را به دست گیرد باید اصلاحات را در ارگان های دولتی به وجود آورده و نگذارند یکبار دیگر فساد اداری در کشور گسترش یابد.

همچنین قربانعلی عرفانی یکاولنگی، محمد اکبری؛ محمد محقق؛ سید فاضل سانچارکی؛ محمدخان، سیدرحمت الله مرتضوی ازجمله سخنرانان این محفل بودند و آنان نیز شهید کاظمی را یک شخص ملی که همواره تلاش داشت افغانستان را در یک مرحله بالای رشد اقتصادی و فرهنگی برساند، توصیف کردند.

آنها همچنین از دولت خواستند تا عاملین جنایت های اخیر را در کشور شناسایی کرده و آنها را مجازات کنند؛ تا دیگر دشمنان مردم افغانستان نتوانند رهبران این ملت را از بین ببرند.

در این مراسم نمایندگان مارشال محمد قسیم فهیم و جنرال دوستم پیام های این دوشخصیت سیاسی و نظامی کشور را به مناسبت سالروز شهادت سید مصطفی کاظمی و همکارانش قرائت کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *