برگزاری سمینار برای توانمند سازی ائمه ی مساجد در هرات

مدرسه علمیه ی صادقیه هرات به منظور بالابردن سطح توانایی و تبلیغات دینی ائمه ی مساجد اهل تشیع سمیناری  را با حضور ده ها تن از علمای دینی و ائمه ی مساجد این شهر برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسئولان مدرسه علمیه ی صادقیه میگویند در این سمینار، معلومات عمومی از دنیای اسلام و سیاست های روز به علما اعلام گردیده و هدف اصلی برگزاری این نشست به روز شدن اطلاعات مردم از طریق ملا امامان مساجد میباشد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد علی جبرئیلی، رئیس و مسئول حوزه  علمیه صادقیه در حاشیه ی این سمینار گفت: این نشست عملی که با حضور علمای تشیع ولایت هرات برگزار شده؛ قصد دارد تا در کنار تعلیمات دینی، مردم را از رویدادهای و اتفاقات روز کشور و جهان آگاه سازد.

بنا بر گفته ی وی: علما میبایست تا تبلیغات و سخنرانی های خود را برگرفته از واقعات روز برنامه ریزی کنند و مهمترین هدف این سمینار آگاه شدن مردم از اطلاعات روز توسط علما میباشد.

مسئول مدرسه ی علمیه ی صادقیه ی ولایت هرات همچنان بیان کرد: امروزه رهبری و هدفمند کردن اذهان و افکار عامه توسط علما صورت میگیرد و در کنار تمامی اینها، ایجاب میکند که این قشر بیش از گذشته به روز شوند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد علی جبرئیلی همچنان خاطرنشان کرد که با اوضاع فعلی در جهان اسلام و دست داشتن شماری از قدرتها برای برهم زدن نظم کشورهای مسلمان نشین، بیش از گذشته میبایست علما مردم را بیدار ساخته و با تعالیم اسلامی راه چاره را روشن سازند.

وی در گفته هایش افزود: یکی از بهترین ایام برای بالا رفتن تفکر دینی و سیاسی مردم ماه محرم میباشد که در مجالس و سخنرانی ها مردم و به خصوص جوانان میتوانند از طریق علما به سیاستهای اسلامی پی ببرند.

گفتنی است که در این سمینار ده ها تن از علمای تشیع ولایت هرات، از حدود 270 مسجد و تکیه خانه حضور داشتند.

بنا بر اظهارات مسئولان دینی هرات، قرار است که ماه محرم امسال بیش از سالهای گذشته در فضای وحدت و انسجام دینی برگزار شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *