یک عامل انتحاری در شهر کابل دستگیر شد

کارمندان ریاست عمومی امنیت ملی یک عامل انتحاری ملبس با جلیقه انتحاری را در شهر کابل شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید حبیب فرزند گل حبیب مسکونه قریه سید آباد ولسوالی نادعلی ولایت هلمند که قصد انجام حمله انتحاری را بالای یکتن از مقامات ارشد امنیتی کشور داشت بالفعل با یک جلیقه انتحاری توسط مؤظفین ریاست عمومی امنیت ملی دستگیر شده است.

براساس اعلامیه خبر ریاست عمومی امنیت ملی، فرد دستگیر شده در جریان تحقیقات ابتدائی اعتراف کرده که او توسط مولوی عبدالکریم به گروه طالبان جذب و به مسجد خلیفه صاحب در قریه کچلاغ شهرکویته پاکستان اعزام گردیده بود.

او گفته است که بعد از سپری شدن چند روز همراه با عبدالکریم از شهر کویته بدستور نامبرده جهت آموزش نظامی به میرامشاه پاکستان نزد شخصی به اسم صابر فرستاده شده و در  یکی از مراکز آموزشی، فعالیت های تخریبی و تروریستی آموزش دیده است.

این عامل انتحاری خاطرنشان کرده است همراه او در مرکز آموزشی تروریستی و انتحاری شش تن از جوانان دیگر بنام های مستعار (زاهد، شاهین، ځلاند، احسان الله، حکمت و یارمحمد) حضور داشتند، که مدت چهار و نیم ماه برعلاوه تعلیمات دینی به حملات انتحاری تشویق شده اند.

به گفته وی در این مرکز آموزشی، برای آنان آموزش استفاده از سلاح های مختلف النوع، از مواد انفجاریه، جابجایی ماین های کنار جاده ای و استفاده از جلیقه های انتحاری داده شد و بعداً بمنظور انجام حمله انتحاری به کابل اعزام و قبل از رسیدن به هدف شناسایی و دستگیر شده است.

قضیه تحت تحقیق و بررسی بیشتر قرار دارد.

Author

خروج از نسخه موبایل