کرزی ازساحه برگزاری جشن جهانی نوروز1393دیدن کرد

حامدکرزی رئیس جمهور کشور، از جریان کار پروژه اعمار و بازسازی ساحه تجلیل از جشن جهانی نوروز، دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار است جشن جهانی نوروز سال ۱۳۹۳ به میزبانی افغانستان با حضور روسا و مقامات بلند پایه دولتی کشور منطقه در ولسوالی پغمان ولایت کابل برگزار شود.

رئیس جمهور کرزی را حین بازدید از این پروژه، شماری از وزرای کابینه از جمله سرپرست وزارت امورخارجه، وزیرمالیه، وزیر شهرسازی، معارف و مقامات امنیتی، همراهی می کردند.

جریان کار ساختمانی پروژه متذکره که شامل بازسازی تعمیر آبدات تاریخی، قصر و باغات قدیم و همچنان اعمار قصر جدید تجلیل از جشن نوروز سال ۱۳۹۳ می باشد، توسط داکتر حسن عبداللهی وزیر امور شهر سازی و مسکن با حضور انجنیران پروژه؛ تشریح شد.

همچنین رئیس جمهور و همراهانش از بخش های مختلف پروژه از جمله جریان بازسازی قصر تاریخی تپهء پغمان و باغات قدیم و اعمار قصر جدید تجلیل از جشن نوروز سال ۱۳۹۳ که به شکل پخته و اساسی در حال بازسازی و اعمار اند، دیدن کرد.

وزیر شهر سازی گفت که این پروژه در حدود ۸ میلیون دالر هزینه دارد و بنا های آن به سبک معماری قدیم افغانستان در حال ساخت می باشند.

وی گفت که در این پروژه بر علاوه معماران جدید، سنگتراشان و معماران که قبلاً در ساختمان تاریخی تپهء پغمان کار می کردند، نیز به کار گماشته شده اند.

داکتر حسن عبداللهی افزود که در این پروژه سهولت های زیادی برای مهمانان خارجی در نظر گرفته شده است و تالار قصر جدید تجلیل از جشن نوروز که به شکل پخته و اساسی با معماری کلاسیک در حال اعمار است، گنجایش ۱۰۰۰ تن از مهمانان را خواهد داشت و بر علاوه، این قصر ده اتاق جلسات دو جانبه و چندین جانبه و دو سالون دیگر نیز دارد.

حامد کرزی به وزیر امور شهر سازی و مسئولین پروژه دستور داد تا در اکمال پروژه مذکور سرعت بخرچ داده و در پیشبرد دقیق امور، توام با حفظ اصالت تاریخی بناهای این محل توجه نمایند.

گفتنی است که در جشن جهانی نوروز سال ۱۳۹۱ که در تاجیکستان برگزار شد  و در آن حامد کرزی رئیس جمهوری کشورمان و سایر روسای جمهور کشور های حوزه نوروز حضور داشتند.

رئیس جمهوری کشورمان در مراسم تجلیل از نو روز سال 1392 به تاجیکستان از سران کشور های حوزه نوروز دعوت کرد تا نوروز سال ۱۳۹۳ را در افغانستان تجلیل نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *