نشستی تحت عنوان”جوانان به سوی تجارت” در کابل

نشستی تحت عنوان «جوانان به سوی تجارت» با اشتراک چهارصد تن از دانشجویان داننشگاه های کابل و ولایات در کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، برگزار کنندگان هدف از برگزاری این نشست را رشد ظرفیت های جوانان در مسایل مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواندند.

خالد احمد دیانی موسس مجتمع جوانان ایسیک AIESECدر افغانستان میگوید که جوانان و دانشجویان افغان در سال 2002 عضویت مجتمع جهانی آیسیک را که یک سازمان بین المللی جوانان میباشد، کسب کرد و پس از آن همه سال کنفرانس های روی مسایل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی وفرهنگی در کابل برگزار می کنند.

به گفته او سالانه در 31 اکتوبر در 160 نقطه جهان کنفرانس آیسیک روی موضوعات مختلف جوانان در سطوح ملی وبین المللی برگزار میشود.

کنفرانس تحت عنوان “جوانان به سوی تجارت” نیز ابتکار امسال اداره ایسیک بود و در آن بیش از 400 تن از فارغین دانشگاه کابل و ولایات کشور، در انستیتیوت فرهنگی فرانسه در کابل اشتراک کرده بودند.

به گفته آقای دیانی آیسیک سازمانی است که تلاش دارد نقش مدیریت و رهبری جوانان را توسعه دهد تا آنها در جوامع شان نقش مثبت داشته باشند.

وی می افزاید« فعالیت ایسیک در دانشگاه های کابل چند سال است که ادامه دارد، در مزار نیز فعال شده ودر آینده نزدیک در جلال آباد وسایر شهرهای دیگر افغانستان نیز فعال خواهد شد».

به باور مسولان آیسیک «افغانستان به یک نسل جدید از متشبثان نیاز دارد که مشکلات را به مثابه فرصت بنگرند وجهت دریافت راه حل اقدام عملی نموده و در جامعه سهم فعالی ادانمایند».

اقای دیانی میگوید که ایسک افغانستان تا کنون برای بیش از 100 تن از دانشجویان در بخش های مختلف مسلکی انترنشیپ های تحصیلی که کمتر از سه ماه نبوده در کشورهای اروپایی، آسیایی و امریکایی فراهم ساخته از این طریق تلاش ورزیده است که ظرفیت جوانان افغان را بالاببرد.

به گفته او تا کنون ده ها جوان از طریق ایسیک با شرایط عالی شاغل شده اند.

شبنم ناصری یک سال میشود عضویت آیسیک را بدست آورده است او میگوید« آیسیک شخصا برای خودم عالی بوده، من توانستم استعداد بالقوه ای که داشتم  بروز دهم و راضی ام».

احمدالله موج دانشجوی دانشگاه پولی تکنیک کابل و عضو آیسیک میگوید « من درمدت که عضویت آیسیک را بدست آورده ام در 15 کشور جهان سفر کرده ام، آیسیک برای هرفرد فرصت تحرک، تشبث و ابتکار را میدهد، و بهترین راه برای جسارت و تشبث یک جوان مدیریت، رهبری و نقش گرفتن در جامعه است».

آیسیک اصلا یک نهاد بین المللی است که درسال 1948 توسط جمعی از محصلان اروپایی بمنظور ایجاد روابط نزدیک میان جوانان و ارتقای ظرفیت جوانان تاسیس شد و اکنون بیش از 120 کشور جهان عضویت این نهاد را دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *