آمادگی ها برای برگزاری باشکوهتر محرم الحرام در هرات

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

شوراي اخوت اسلامي در هرات از آمادگی های بهتر برای تجلیل ماه محرم الحرام خبر داده می گویند که عاشورای امسال با شكوه تراز ساليان گذشته دراين ولايت برگزار می گردد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بيش از يكهزار عالم ديني اهل سنت و تشيع درشوراي اخوت اسلامي هرات گردهم آمده اند تا از ماه محرم و روزعاشورا به نحو احسن گراميداشت به عمل آید.

مولوي سيد احمد آخند زاده مسئول شوراي اخوت اسلامي هرات گفت: بيش از يك هزار عالم ديني اهل سنت و تشيع  اين ولايت وظيفه گرفته اند تا بمنظور برگزاري هرچه باشكوه مراسم دهه محرم و روزعاشورا هماهنگي هاي لازم را انجام دهند.

به گفته وي ، امسال نيز از روزعاشوراي حسيني  در مساجد جامع بزرگ شهر، تكايا و اماکن مذهبی سراسر هرات گراميداشت عظيمي صورت خواهد گرفت.

مولوي آخند زاده از مردم هرات خواست تا به مانند ساليان گذشته اخوت وبرادري شان را حفظ نموده و گول دسايس دشمنان اسلام را نخورند.

مسئول اين نهاد مشترك ديني درهرات همچنان ازمقامهاي امنيتي ميخواهند تا امنيت كامل اين ايام متبرك را به شكل خوب آن تامين نمايند.

درهمين حال مقامهاي امنيتي هرات نيز از اتخاذ تدابير شديد امنيتي درماه محرم و روز عاشورا خبر ميدهند.

جنرال عبدالحميد حميدي آمرامنيت پوليس هرات ميگويد: براي تامين هرچه بهتر امنيت مراسم عاشورا نشست هاي را با علماي ديني هرات خواهند داشت.

اين درحاليست كه هرات  سال گذشته شاهد امن ترين منطقه ي كشور درايام ماه محرم بوده است.

گفتنی است اززمان آغاز فعاليت هاي شوراي اخوت اسلامي درهرات، وحدت و انسجام ميان علما و پیروان اهل تسنن و تشيع بيش از پيش به نظر ميرسد.

گفتنی است که به برگزاری مراسم عزاداری و عاشورای حسینی بیش از سه روز باقی نمانده و هم اکنون بیشتر علما و مدرم مسلمان افغانسنان از مساجد و تکایا در حال آمادگی و فراهم کردن زمینه خوب تجلیل از این ایام هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *