یکی از رهبران اخوان بامداد امروز بازداشت شد

نیروهای امنیتی مصر بامداد امروز (چهارشنبه) “عصام العریان” از رهبران فراری گروه اخوان المسلمین و از طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سایت روزنامه الوفد تأکید کرد که نیروهای امنیتی پس از 100 روز عملیات در 8 ولایت، “عصام العریان” را داخل آپارتمانی در قاهره بازداشت کردند.

به گفته منابع مصری، عصام العریان هنگام بازداشت مقاومتی از خود نشان نداد، و پس از ورود نیروهای امنیتی به داخل آپارتمان خودش را تسلیم کرد و پس از جمع آوری وسایل شخصی و موردنیازش، با آنها رفت.

“احمد حلمی” معاون وزیر امنیت مصر تأکید کرد که دستگاه امنیتی با بازداشت عصام العریان چند ساعت قبل از آغاز محاکمه “محمد مرسی” رئیس جمهور برکنار شده، ضربه دردناکی به این گروه وارد کرد.

پس از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری به دست فرماندهان ارتش و سرکوب خشونتبار هواداران گروه اخوان المسلمین و محمد مرسی در قاهره و دیگر شهرهای این کشور، نیروهای امنیتی بازداشت گسترده رهبران ارشد و اعضا و هواداران اخوان المسلمین را آغاز کردند.

اتهامات مختلفی مانند تحریک برای قتل تظاهرکنندگان مصری و ارتباط با بیگانگان علیه محمد مرسی و رهبران ارشد اخوان المسلمین مطرح شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *