مقبل رسما به وزارت امور خارجه کشور آغاز بکار کرد

انجنیر ضرار احمد مقبل عثمانی سرپرست و کاندیدای وزارت امورخارجه امروز (چهارشنبه) رسما به کارمندان این وزارت معرفی و آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در مراسم معرفی آقای مقبل عثمانی در سالون تشریفات وزارت امورخارجه، عبدالهادی ارغندیوال وزیر اقتصاد، عبدالحی حیدر معین اداری وزارت امورخارجه، جنرال حسام الدین مرزی معاون ریاست عمومی امنیت ملی و دیگر اراکین حکومتی و دولتی کشور اشتراک داشتند.

سید ولی سلطان، معاون پالیسی اداره امور،‌ حکم حامد کرزي رييس جمهوری کشور را در مورد تعیین عثمانی به حاضرین مجلس قرائت نمود.

در بخشی این حکم آمده است: (بتاسی از فقره ۱۱ ماده ۶۴ قانون اساسی افغانستان و به منظور پیشبرد امور مربوط به وزارت امورخارجه، الی طی مراحل اخذ رای تاییدی از جانب ولسی جرگه شورای ملی و اجرای تحلیف نامزد وزیر وزارت امورخارجه، ضرار احمد مقبل عثمانی بحیث سرپرست و کاندیدای وزارت امورخارجه،‌ منظور است.)

در جریان معرفی سرپرست وزارت امورخارجه به کارمندان این وزارت، آقای ارغندیوال به خدمات و دست آوردهای قابل ملاحظه آقای عثمانی در سال های گذشته به صفت دیپلومات وزارت امورخارجه، والی پروان، وزیر امور داخله و وزیر مبارزه علیه مواد مخدر اشاره نمود.

آقای ارغندیوال اظهار اطمینان کرد که تجربیات وسیع سرپرست وزارت امورخارجه و تعهد وی به وطن، ملت و دین موصوف را در راستای پیشبرد موثر سیاست خارجی کشور در این مرحله حساس و حیاتی برای کشور، کمک خواهد نمود.

سپس در سخنرانی خویش به هیات رهبری و کارمندان وزارت امورخارجه، انجنیر عثمانی از اعتماد جلالتمآب رییس جمهوری کشور و معاونین ایشان تشکری نموده، به دست آوردهای دستگاه سیاست خارجی کشور در یکدهه گذشته تحت رهبری وزرای امور خارجه اسبق کشور اشاره کرد.

وی گفت: “می خواهم تشکر کنم  از وزرای امور خارجة جمهوری اسلامی  افغانستان که طی 10 سال روابط بسیار خوبی را با دیگر کشورهای جهان برقرار کردند از جمله میتوان از داکتر زلمی رسول، سپنتا و داکتر عبدالله که توانستند روابط بسیار خوبی را ایجاد بکنند و امروز افغانستان جایگاه بسیار خوبی را در بین جامعة بین المللی دارد.”

انجنیر عثمانی تاکید نمود که در جریان تصدی وزارت امورخارجه در پهلوی دیگر اولویت های کاری بالای تقویت همکاری های منطقوی، تقویت و توسعه روابط و همکاری ها با کشورهای همسایه،‌ جهان اسلام و کشورهای عربی و متحدین بین المللی افغانستان، تمرکز خواهد نمود.

سرپرست وزارت امورخارجه همچنان گفت که تقویت ظرفیت و تسهیل بهتر روابط کاری بین تمام کارمندان وزارت امورخارجه و بین مرکز و نمایندگی های سیاسی و کنسولگری افغانستان در خارج در صدر اجندای کاری وی قرار خواهد داشت.

در پایان، معین اداری وزارت امورخارجه به نماینده گی از کارمندان این وزارت به سرپرست وزارت امور خارجه خوش آمدید گفته از تعهد و همکاری تمام پرسونل وزارت امورخارجه در داخل و خارج کشور اطمینان داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *