24 زندانی از زندان نیمروز رها شدند

به مناسبت عید سعید قربان، رئیس جمهور کرزی، فرمان تخفیف برای 98 تن از زندانیان ولایت نیمروز را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اساس فرمان شماره ی 80 ارگ ریاست جمهوری، 24 تن از زندانیان از زندان نیمروز رهاشده و برای متباقی مدت زمان زندانی آنان کم شده است.

گفتنی است که در میان رها شدگان یک زن نیز حضور دارد.

محمد سرور ثبات، والی نیمروز میگوید: این افراد به مناسبت ایام عید سعید قربان شامل تخفیف دولت شده که 24 تن از آنان از بند رها گردیده اند.

او میگوید: زندان ها به عنوان شکنجه گاه به حساب نمیایند بلکه محیطی برای ایجاد ندامت افراد میباشد تا در آینده از واقعات جرمی کاهش به وجود بیاید.

بر اساس گفته های وی رویداد های جرمی و جنایی در این اواخر در ولایت نیمروز کاهش قابل ملاحظه ای پیدا کرده و این در نتیجه ی سعی و تلاش ارگانهای امنیتی بوده است.

وی همچنان افزود: تخفیف و رهایی این 98 نفر با حضور هیاتی ویژه از ارگانهای عدلی و قضایی و مسئولان امنیتی صورت گرفته و در آن هیچگونه بی عدالتی مشاهده نشده است.

از سویی دیگر شماری از افراد رها شده از بند میگویند تصمیم دارند تا پس از این یک زندگی آرام و بدون جرم را داشته و در کنار دیگر مردم مشغول به فعالیت گردند.

برخی از آنان تاکید دارند تا پس از این وارد صفوف سربازان پلیس شده و در تامین امنیت این ولایت سهم گیرند.

تمامی این گفته ها در حالی است که در این اواخر واقعات سرقت از منازل و وسایل نقلیه در این ولایت به شدت افزایش یافته و نگرانی های مردمی را به بار آورده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *