پایگاه نظامی استرالیا در ارزگان به نیروهای افغان واگذار شد

نیروهای امنیتی افغانستان مسئولیت تامین امنیت و پایگاه نظامی سربازان استرالیا را در ولایت ارزگان رسما به عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در مراسم تسلیم دهی پایگاه نظامی تیم پی آر تی استرالیا به نیروهای افغان در ارزگان، محمد عمر داوودزی وزیر امور داخله کشور و شیرآقا کریمی لوی درستیز وزارت دفاع ملی حضور داشتند.

همچنین در این مراسمی که در ترینکوت مرکز ولایت ارزگان برگزار شده بود، نخست وزیر و وزیر دفاع استرالیا، سفیران کشور های امریکا، سویدن و هالند نیز حضور داشتند.

 وزیر امور داخله کشور در این مراسم، ضمن سپاسگذاری از کمک های کشور استرالیا به نیرو های امنیتی افغان گفت: نیروهای امنیتی افغانستان نسبت به هر زمانی توانمند شده و میتئوانند تامین امنیت کشور شان به عهده بگیرند.

 آقای داوود زی تاکید کرد که نیروهای امنیتی  با تمام توان درامر تامین امنیت انتخابات تلاش می کنند و نگرانی ها دراین زمینه بی بنیاد است.

 در همین حال، نخست وزیر استرالیا، بر تداوم کمک های کشورش به نیروهای امنیتی افغانستان تاکید کرده گفت که استرالیا در در کنار نیروهای امنیتی افغان تا زمانی خواهد بود تا این نیروها مراحل ساخت و ساز خود را به پایان برسانند.

 محمد عمر داوودزی وزیر امور داخله کشور هم چنان، در این سفرش به ولایت ارزگان، از مرکز تعلیمی پولیس  این ولایت نیز دیدن کرد و ضمن ستایش از عملکرد خوب نیروهای پولیس در امر تامین امنیت، مدال شجاعت را به فرمانده پولیس ارزگان اهدا کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *