اخضر ابراهیمی از تهران به دمشق میرود

اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه در چارچوب سفر منطقه ای خود برای ایجاد زمینه های برگزاری کنفرانس ژنو2 امروز (دوشنبه) به سوریه می رود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز یکشنبه در دیدار با ابراهیمی بر آمادگی تهران برای ایفای نقش به منظور پایان دادن به بحران سوریه تاکید کرد.

دکتر حسن روحانی علاوه بر آن که خواستار اخراج گروهک های تروریستی از سرزمین های سوری شد، به ابراهیمی اطمینان خاطر داد که ایران از هیچ کوششی برای بازگرداندن آرامش به سوریه فروگذار نخواهد کرد.

روحانی اظهار کرد: به ظاهر دیدگاه در خصوص سوریه به هم نزدیک تر شده اند و تمامی طرف های مربوط عدم پذیرش خود را در قبال نفوذ تروریست ها به خاک سوریه و کشتار مردم این کشور و آواره شدن میلیونها شهروند سوری و ویرانی های حاصل از این جنگ ویرانگر اعلام نموده و به آثار منفی ادامه خشونت ها در سوریه و انعکاس آن در کل منطقه اذعان کرده اند.

اخضر ابراهیمی نیز با تاکید بر حضور ایران در کنفرانس ژنو2 ، مشارکت تهران را مهم و تاثیرگذار در حل بحران سوریه ارزیابی کرد، ابراهیمی به منظور فراهم کردن زمینه برگزاری کنفرانس ژنو 2 سفر منطقه ای را آغاز کرده است.

وی تاکنون به مصر، قطر و ایران سفر کرده و با مقامات این کشورها درباره بحران سوریه دیدار و گفت و گو کرده است .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *