دستگیری زنان و کودکان در عربستان سعودی

نیروهای امنیتی عربستان سعودی تعدادی از زنان و کودکان را در ولایت قسیم در مرکز این کشور دستگیر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دستگیری‌ها در شهر بریده، مرکز ولایت قسیم روی داد که از ۱۹ اکتبر صحنه برپایی اعتراضاتی بوده است.

خودداری مقام‌های سعودی از صدور مجوز دیدار خانواده‌های زندانیان سیاسی با بستگان خود به مناسبت عید قربان موجب برپایی این اعتراضات شد، دستکم ۸ زن و ۲۰ کودک از جمله یک کودک ۲ ساله و یک نوزاد ۵ ماهه در میان این دستگیرشدگان به چشم می‌خورند.

هر چند تعدادی از این زندانیان پس از بازداشت، آزاد شدند اما بر اساس گزارش‌ها دستکم ۱۳ کودک زیر ۱۴ سال هنوز در بازداشت به سر می‌برند، به گفته فعالان محلی، این افراد پیش از دستگیری در حال سازماندهی برگزاری یک راهپیمایی به سوی محل زندگی فیصل بن بندر آل سعود، فرماندار ولایت قسیم بودند.

اعتراضات ضد دولتی در عربستان سعودی از نومبر ۲۰۱۱ و پس از آن که نیروهای امنیتی در شهر قطیف در ولایت الشرقیه به سوی معترضان تیراندازی کردند، تشدید شده است، در این تیراندازی‌، ۵ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته فعالان، بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی در عربستان سعودی به سر می‌برند.

سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه (۲۹ مهر) از مقام‌های سعودی به علت رسیدگی نکردن به «وضعیت وخیم حقوق بشر» در این کشور انتقاد کرد.

این گروه حقوق بشر با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل درباره، موج تازه سرکوب‌ها بر ضد جامعه مدنی عربستان که در ۲ سال گذشته روی داده است، اطلاعاتی منتشر کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *