افتتاح ساختمان جدید شفاخانه200بستر پولیس درکابل

ساختمان جدید شفاخانه دو صد بستر پولیس وزارت امور داخله کشور دارای 69 اتاق و امکانات مدرن صحی میباشد که پس از بازسازی امروز (شنبه 4 عقرب) رسما افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر شینوار قندهار رییس بخش صحی وزارت امور داخله کشور می گویدکه با آمدن نظام جدید سیاسی تشکیلات صحی این وزارت مورد بی مهری قرار گرفت و ازبین رفت اما پس از مدتی مسئولان متوجه شدند که قوای پولیس افغانستان نیاز جدی به شفاخانه های اختصاصی دارند.

وی می افزاید« بنا براین در سال 2007 کار ساختمان شفاخانه 200 بستر پولیس از نو آغاز شد وهم اکنون پولیس افغانستان سه شفاخانه فعال دارد که عبارت ازشفاخانه معتادین،  200 بستر و شفاخانه انتانی» در شهر کابل می باشند.

به قول او اکنون شفاخانه های پولیس از ظرفیت های صحی خوبی برخوردار هستند و در بخش ارتقای ظرفیت داکتران این شفاخانه ها نیز تشکیلات سیستم صحی وزارت داخله توجه خاص دارد.

به گفته وی، ظرفیت موجود در این شفاخانه 164 بستر است و یک سردخانه مجهز نیز زیر کار است تا 3 یا 4 ماه آینده فعال خواهد شد.

میرداد نجرابی رییس کمیسیون صحی مجلس نمایندگان فعال شدن و انکشاف سیستم صحی در قوای مسلح کشور و پولیس را در شرایط انتقال مسئولیت های امنیتی یک امر لازمی شمرده میگوید« پس از اکمال انتقال مسئولیت های امنیتی معلومدار جنگ ادامه خواهد داشت و تلفات وخسارات جنگ نیز افزایش خواهد داشت بنا براین فعال کردن سیستم صحی در بخش قوای مسلح بخصوص پولیس یک امر کاملا ضروری میباشد».

اما درعین سربازپولیس که از بردن اسمش خود داری کرد گفت که در سرحدات کشور در جریان وظیفه باماین برخورد کرده دست، پا وچشم چب اش جراحت شدید برداشته است.

وی گفت « در شفاخانه قول اردوی ظفر در هرات خدمات صحی کاملا خوب بود ولی از مدت که مرا به کابل انتقال اند، نسبت به تمام مجروحان و بیماران پولیس کم توجهی صورت می گیرد و با من نیز برخورد نا درست صورت گرفته است».

وی می افزاید« من خود توان راه رفتن را ندارم و افراد موظف در رفتن به تشناب و سایر نیازمندی های دیگر همکاری لازم را نمی کنند».

گفتنی است که هم اکنون درحدود 157 هزار تن پولیس در قطار قوای مسلح افغانستان شامل اجرای وظیفه و مصروف تامین امنیت کشور اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *