آیسا: نامزدان در کمپاین انتخاباتی از مواد داخلی استفاده کنند

ادراه حمایت از سرمایه گذاری افغانستان (آیسا) از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری کشور خواسته که در جریان رقابت های انتخاباتی در تمام موارد کمپاین های انتخاباتی شان از مواد داخلی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وفی الله افتخار رییس اداره آیسا می گوید که در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 بیش از 20 میلیون دالر در رقابت های انتخاباتی به مصرف رسیده بود ولی بیشترین مواد انتخاباتی در بیرون از کشور تهیه شده بودند.

یکی از مصارف بالای رقابت های انتخاباتی چاپ بروشرها، بلبوردها و بنر های انتخاباتی میباشند مسولان در آیسا ادعا میکنند که هرنوع چاپ و با هر نوع اندازه وکیفیت در داخل کشور موجود است و افغانستان اکنون از این جهت خود کفا میباشند.

به گفته مقامات اداره آیسا، براساس ارزیابی که جدیدا صورت گرفته است افغانستان هم اکنون در 17 قلم مورد نیاز نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خود کفا میباشد بنابراین نامزدان ریاست جمهوری از هم اکنون در برابر اقتصاد کشور احساس مسئولیت کرده مواد تبلیغاتی شان را از بیرون کشور فراهم نسازد واجازه ندهد که پول های هنگفت از کشور خارج گردد.

در نشست خبری ای که به همین منظور در آیسا برگزار شده بود آقای افتخار افزود« ما توسط مکتوب رسمی از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته ایم که نامزدان را متوجه این موضوع مهم نموده وهمچنان از هریک نامزدان نیز رسما درخواست کرده و لیستی از اقلام تولیدی داخلی را که فراهم کننده مواد تبلیغاتی وکمپاینی نامزدان میباشند نیز به آدرسهای شان فرستاده ایم».

افتخار تاکید میکند که تلاش های جدی بخرچ داده خواهد شد تا نامزدان را در مصرف مواد داخلی وادارگردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *