سفر وزیر داخله برای بررسی قتل ارسلا جمال به لوگر

محمد عمر داودزی، وزیر امورداخله در رأس یک هیأت بلند رتبه امروز(سه شنبه) به ولایت لوگر سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد عمر داودزی، وزیر امورداخله در رأس یک هیأت بلند رتبه به ولایت لوگر سفر کرده است، گفته می شود این سفر به منظور بررسی پرونده قتل ارسلا جمال، والی وقت لوگر صورت گرفته است.

وزیر امور داخله، در سفری که به ولایت لوگر داشت، عاملان شهادت ارسلا جمال را دشمنان دین و مردم افغانستان خواند وگفت: دشمنان مردم افغانستان، به خاطر دست یابی به اهداف شوم تروریستی شان، حتا مقدسات دینی مردم را زیر پا می کنند.

وی افزود: جاسازی ماین در میان نسخهء  قرآن کریم کتاب مقدس مسلمانان و انجام حملهء  تروریستی در داخل مسجد که به شهادت ارسلا جمال انجامید، بیانگر این است که تروریستان و هراس افگنان خون آشام، هیچ گونه ارزش و اهمیتی به باور های دینی و ارزش های انسانی قایل نیستند.

وزیرداخله دراین سفر به مراسم فاتحه خوانی شهید ارسلا جمال والی فقید لوگر شرکت کرد و ضمن عرض تسلیت وهمدردی به خانوادهء آن شهید، گفت که ارسلا جمال مرد صلح، خدمت گذار واقعی به مردم و شهید پاک است و وزارت امور داخله، با جدیت چگونگی ترور وی را مورد رسیده گی قرار می دهد.

آقای داووزی، در دیداری که با شماری از نمایندگان مردم لوگر داشت، از رهبری جدید ولایت لوگر خواست که قضیه ترور ارسلا جمال را به صورت جدی برسی کند، وی همچنان، از مردم این ولایت خواست که در پیگیری قضیه ترور والی فقید لوگر، نهاد های مسئول دولتی را همکاری نموده و اجازه ندهند که دشمنان صلح و ثبات مردم افغانستان در میان مردم رخنه و نفوذ نموده و چهره های خدمت گذار و صلح دوست را به شهادت برسانند.

در همین حال، رییس شورای ولایتی لوگر، ضمن سپاس گذاری از جدیت وزیر امورداخله در امر رسید گی به قضیه ترور والی فقید این ولایت، تعهد خویش را به نمایندگی از مردم لوگر، در خصوص همکاری با نهاد های امنیتی اعلام نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *