پس لرزه های استفاده ی ابزاری از قرآن توسط طالبان

روز اول عید، طالبان بمب را در قرآن جا به جا کردند و والی لوگر را کشته و پانزده نفر دیگر زخمی کرده اند. تا هنوز شورای علما ساکت است و این کار را محکوم نکرده است. شاید آنگونه که نماینده‌گان گفته اند که عالمان از جان شان می ترسند و یا هم اجازه‌ی این کار از سوی حکومت برای آنها داده نشده است.

شورای علمای کشور نباید در پیوند با حملات طالبان در مساجد ساکت باشند تازه ترین گزارشها از داخل پارلمان کشور حاکیست که در پیوند با حملات طالبان در اماکن مقدسه مانند مساجد و غیره که در تازه ترین موردش با جاسازی بمب در لابلای اوراق قران کریم والی لوگر را در داخل مسجد به قتل رساندند شماری از اعضای مجلس نماینده گان اعلام کرده اند که شورای علمای این کشور نباید در برابر خودسری های گروه طالبان خاموش بشیند.

به گزارش خبر گزاری خاور میانه آنان با انتقاد از عملکرد شورای علما گفته اند که چرا شورای علمای افغانستان در مورد حمله‌ی طالبان در داخل مسجد خاموش اند.

“فوزیه کوفی”، عضو مجلس نماینده گان گفته است که هیچ تفاوتی میان افرادی که به قرآن باور ندارند یا و اشخاصی که ادعا می کنند به قرآن و دستورات اسلام باور دارند. او تأکید کرد، افرادی که به قرآن باور دارند؛ اما در مقابل بی احترامی ها خاموش هستند، مورد تقبیح قرار گیرند.

“سارنوال عبدالرووف”، دیگر عضو مجلس نماینده گان تأکید کرده است که حد اقل باید یک قطعنامه برضد این کار طالبان از سوی عالمان افغانستان صادر شود. این در حالیست که چندین بار حمله در داخل مسجد توسط این گروه سازمان دهی شده است روز اول عید، طالبان بمب را در قرآن جا به جا کردند و والی لوگر را کشته و پانزده نفر دیگر زخمی کرده اند. تا هنوز شورای علما درپیوند با این حمله سکوت اختیار کرده اند و به محکومیت این کار زبان نگشوده اند .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *