خانه ملت ؛ کمسیون های خود را موظف به تحقیق کرد

گزارشها از خانه ملت می رساند که هیات اداری ولسی جرگه کمیسیون های اختصاصی، امنیت داخلی، عدلی و قضایی و تفتیش مرکزی مجلس را توظیف ساخته اند تا در مورد چگونگی قتل ارسلا جمال والی سابق ولایت لوگر تحقیق نمایند.

به گزارش خبر گزاری خاورمیانه آقای ابراهیمی رییس ولسی جرگه در جلسه عمومی مجلس گفت، اعضای این کمیسیون جهت تحقیق به ولایت لوگر فرستاده می شوند. ارسلا جمال والی پیشین ولایت لوگر در روز اول عید قربان به هنگام سخنرانی در مسجد جامع لوگر در شهر پل علم هنگام ادای نماز عید در اثر یک انفجار کشته شد.

مقامات امنیتی لوگر بعد از وقوع این حادثه گفتند که مواد انفجاری در داخل مایکروفونی جاسازی شده بود که آقای جمال به وسیلهء آن سخنرانی می کرد. اما تحقیقات امنیت ملی ثابت ساخت که مواد انفجاری در میان نسخه های قران کریم جابجا گردیده بود. به اساس معلومات ارگان های امنیتی در این حادثه 15 فرد ملکی هم زخمی گردیده اند.

در عین حال شماری از اعضای ولسی جرگه ارگان های امنیتی را به سهل انگاری متهم کرده و می گویند که ارسلا جمال قبلاً بخاطر تامین امنیت اش به شورای امنیت اطلاع داده بود اما آنها در زمینه توجه نکردند. این وکیلان می گویند، افرادی که در این زمینه سهل انگاری کرده اند باید به نهاد های عدلی و قضایی معرفی شوند. اما مسوولان امنیتی لوگر می گویند، آنها وظایف شان را با مسوولیت کامل انجام داده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *