حمله پولیس بحرین به تظاهرات‌ کنندگان

نيروهای امنيتی بحرين برای پراکندن جمعيت معترضانی که به سوی يکی از ميادين منامه، پايتخت اين کشور در حرکت بودند، به پرتاب نارنجک‌های صوتی و گاز اشک‌آور متوسل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در اين تظاهرات که روز شنبه (۲۰ مهر، ۱۲ اکتبر) برگزار شد، معترضان که در مراسم عزاداری يکی از زندانيان به خيابان آمده بودند در حالی که شعارهايی عليه رژيم ال خليفه سر می‌دادند به سوی ميدان مرواريد حرکت می‌کردند که با مداخله نيروهای امنيتی روبه‌رو شدند.

معترضان شعار “مردم سرنگونی رژيم را می‌خواهند” سر می‌دادند، به گفته شاهدان، در اين درگيریها چند تن از معترضان مجروح شدند، مراسم عزاداری يوسف علی النشمی که روز جمعه در يکی از زندان‌های رژيم آل خليفه جان سپرد در جد حفص، حومه غربی منامه برگزار شد.

از اواسط فوريه ۲۰۱۱ ميلادی، هزاران معترض دموکراسی‌خواه با برپايی تظاهرات، اجتماع و اعتراض در خيابان‌های بحرين، اصلاحات سياسي، برقراری دموکراسي و کناره‌گيری خاندان آل خليفه از قدرت را خواستار شده‌اند.

دولت بحرين از همان ابتدا، در رويارويی با اعتراضات صلح‌آميز، سياست سرکوب ‌ظالمانه‌ای را اتخاذ کرد و در اين سياست از نيروهای عربی کشورهای همسايه به فرماندهی عربستان سعودی، کمک گرفت.

نظاميان عربستان سعودی و امارات متحد عربی، ۱۴ مارچ ۲۰۱۱ ميلادی با ورود متجاوزانه به خاک اين کشور حوزه خليج فارس، به سرکوب‌گری نيروهای رژيم بحرين عليه معترضان پيوستند

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *