باید به کسی رای داد که پاسخگوی نیازهای امروزی باشد

بحث انتخابات وجهت گیری های سیاسی به بهانه ها و دلایلی مختلف محافل سیاسی و اجتماعی را در کشور گرم ساخته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امروز شنبه ایتلاف سراسری سازمان های اجتماعی وفرهنگی افغانستان به نوبه خود نشست را زیرعنوان« کدام تیم انتخاباتی شایستگی زعامت کشور را دارد؟» در تالار بین المللی مطبوعات وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزار کرد.

سید عبدالاحد موسوی رییس اجرایی ایتلاف سراسری سازمان های اجتماعی وفرهنگی افغانستان هدف از برگزاری این نشست را بحث وبررسی درجهت شناسایی دقیق تر تیم انخاباتی میخواند که بتوانند پاسخگوی نیازهای امروزی افغانستان باشند.

به باور آقای موسوی این نشست یک نشست کاملا اجتماعی برای آگاهی عامه است و از هیج نامزد احتمالی ریاست جمهوری جانب داری نمیکند.

وی می افزاید« این ایتلاف متشکل از 117 سازمان اجتماعی وفرهنگی است که 46 سازمان از شهرکابل ومتباقی از سایر ولایت ها میباشند، اینجا گردهم آمده اند تا با یک بررسی وارزیابی همه جانبه ملت را از تیم واجد شرایط آگاه سازد».

خانم شیما خروتی عضو این ایتلاف میگوید که هرچند موضوع یک بحث اجتماعی است ولی عمیق وجدی میباشد.

به گفته وی ایتلاف سازمان های اجتماعی وفرهنگی افغانستان امروز به کمک اکثریت اعضا تلاش میکند که تیم انتخاباتی را تشخیص کند که قادر باشد حد اقل به جنگ بیش از چهار دهه ای افغانستان پایان بدهد.

این درحالیست که این روزها بحث جنایتکاران جنگی وناقضان حقوق بشر نیز بالا گرفته است به گفته خانم خروتی هدف اساسی از نشست امروزی این است که لا اقل به گذشته وکارنامه های وتوانایی های بالقوه ای تیم های انتخاباتی مکثی صورت گیرد.

وی میگوید« تیمی مورد نظر ایتلاف سراسرسازمان های اجتماعی وفرهنگی افغانستان تیمی خواهد بود که دارای اهدف دقیق، برنامه های مدون ملی بوده وآجندای دقیق برای تامین صلح داشته باشد».

وی نیز تاکید میکند که این نشست برای حمایت از کسی برگزار نشده بلکه برای شناسایی تیم توانمند بخاطر آگاهی مردم افغانستان دایر شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *