صدراعظم لیبی بعد از چند ساعت بازداشت رها شد

امروز پنجشنبه، ١٨ میزان، شماری از افراد مسلح ناشناس در لیبی با ورود به هتلی در ترابلس، علی زیدان نخست وزیر این کشور را با خورد بردند اما پس از چند ساعتی آقای زیدان رها شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقامات دولت لیبی در این مورد گفته این که آقای زیدان به سلامت رها شده و افراد مسلح ناشناس گفته اند که آنان به دستور داستانی لیبی آقای زیدان برده چیزی که داستانی چنین مسله را رد کرده است.

گفته می که آقای زیدان توسط مخالفین دولت لیبی ربوده شده بود و پس از تلاش های مقامات امنیتی لیبی رها شده است.

علی زندان در جولای سال ٢٠١٢ به نمایندگی کنگره ملی لیبی انتخاب شد و در اکتبر همان سال، نمایندگان کنگره او را به سمت نخست وزیری برگزیدند، پیش از رقابت برای جلب نظر کنگره، وی از سمت نمایندگی کناره گیری کرده بود.

علی زیدان در دهه ١٩٧٠ کارمند وزارت خارجه لیبی بود اما در دهه ١٩٨٠ به خارج پناهنده شد و سرانجام جبهه نجات لیبی را در مخالقت با حکومت معمر قذافی تشکیل داد.

در جریان جنگ داخلی لیبی، وی نمایندگی شورای ملی انتقالی در اروپا را برعهده داشت و گفته می‌شود که نقشی اساسی در جلب حمایت کشورهای اروپایی از مخالفان معمر قذافی ایفا کرد.

خبر “ربوده شدن” علی زیدان در حالی گزارش شد که قرار است محاکمه البغدادی المحمودی، نخست وزیر در دولت معمر قذافی، در ترابلس از سر گرفته شود.

وی به قتل و فساد مالی در جریان جنگ داخلی لیبی متهم است.

از زمان سقوط حکومت معمر قذافی، گروه‌های مسلح که در جریان جنگ داخلی به اسلحه و مهمات دست یافتند، باعث ایجاد ناامنی در این کشور بوده‌اند.

با این حال آقای زیدان به دفتر کارش برگشت و حالت صحی او کاملا خوب است و هیچ مشکل روحی به او پیش نیامده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *