نقش موثر کماندوهای ارتش ملی در تامین امینت هرات

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

شماری از نمایندگان مردم هرات در پارلمان و شورای ولایتی از دستاوردهای اخیر نیروهای کوماندوی ارتش ملی در تامین امنیت این ولایت ستایش کردند و این حرکت را نقطه ی امیدی برای امنیت آینده ی کشور عنوان نودند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنان میگویند در این اواخر عملیاتهای که توسط قوای کماندوی ارتش ملی رهبری شده تحولات عمده ای را در امنیت ولایت هرات پدیدار کرد و این بیانگر آینده ای امن برای مردم میباشد.

تور محمد ظریفی، نماینده مردم هرات در شورای ولایتی میگوید: با فعالیتهای پیاپی قوای کماندوی کشور، در ولسوالی های ناامن هرات از جمله شیندند و گذره، امنیت این ولایت به طور مثبتی دگرگون شده است.

به گفته وی با این وضعیت دیده شده که رضایت اکثریت مردم در این رابطه به وجود آمده و این روند نیاز به تداوم و ثبات پایدار دارد.

این نماینده شورای ولایتی هرات خواستار مجهز شدن کماندو ها با تجهیزات و امکانات هوایی و جنگ افزارهای پیشرفته شد.

در همین حال نثار احمد فیضی عضو شورای ملی معتقد است که این نیروها میتوانند بیانگر قدرتمندی قوای نظامی افغانستان باشند و چشم اندازی آرام را از افغانستان به نمایش بگذارند.

وی همچنان علاوه میکند که نیروهای کماندوی ارتش غرب کشور میتوانند تا بیش از این توانایی های خود را به نمایش گذاشته و رضایت هرچه بیشتر مردم را در بخش امنیت به بار آورند.

او همچنان تاکید دارد که دولت باید از این نیروها حمایت همه جانبه را به عمل آورد و از هیچ اقدامی برای بقای آنان دریغ نورزد.

از سویی دیگر شماری از مسئولان در فرماندهی ارتش غرب کشور میگویند: در بخش تامین تجهیزات نیروهای کماندوی ارتش هیچگونه نگرانی وجود نداشته و این قوا توانایی این را دارند تا در آینده با اکمالات قوی در جبهات جنگی حاضر شوند.

جنرال تاج محمد جاهد، فرمانده عمومی نیروهای ارتش در غرب کشور باورمند است که قوای کماندوی ارتش در غرب افغانستان توانسته اند که تلفات بی شماری را به طالبان وارد کنند.

بنا بر صحبتهای جاهد، نیاز است تا در این رابطه مردم همکاری خود را با نیروهای امنیتی هرچه بیشتر نشان دهند و در ایجاد امنیت و آرامش سهیم شوند.

در طی سه ماه گذشته قوای کماندوی ارتش در غرب افغانستان توانسته اند تا شمار زیادی از رهبران و سران طالبان در ولایت هرات را از پای درآورند که از آن جمله میتوان به کشته شدن افرادی همچون، عبدالله اکبری و عزیز پست اشاره داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *