درگیری سربازان پولیس سرحدی با طالبان

بر اثر درگیری میان سربازان پولیس سرحدی و طالبان مسلح در یک منطقه مرزی با کشور ایران هشت طالب و دو سرباز پولیس مرزی کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقامات امنیتی در ولایت هرات می‌گویند: این درگیری ساعت 11 شب گذشته در منطقه “کلاته نظر” ولسوالی شیندند هرات بعد از حمله طالبان مسلح بالای پوسته سربازان پولیس سرحدی صورت گرفت.

در این درگیری دو تن از سربازان پولیس سرحدی نیز مجروح شده و مقدار سلاح و جنگ افزارهای مهاجمان،  به دست سربازان پولیس مرزی افتاده است.

حاجی شیراحمد مله دانی، فرمانده ی قوای سرحدی در غرب افغانستان میگوید: در این حمله ی گروهی طالبان بالای پوسته های امنیتی پولیس سرحدی، 3 تن از طالبان کشته و 5 تن دیگر آنان زخمی شدند.

او گفت: این افراد قصد داشتند تا قسمتهای از مناطق مرزی را از کنترل دولت خارج کرده و دست به فعالیت های هراس افکنانه بزنند.

بنا بر سخنان وی تحقیقات ویژه برای دستگیری دیگر طالبان که عامل اصلی این حمله بوده اند آغاز شده و قرار است تا در آینده نزدیک دستگیر شوند.

از سویی دیگر یک مقام معتبر امنیتی در ولایت هرات که نخواسته اسمی از وی برده شود گفته که در این درگیری دو تن از نیروهای پلیس سرحدی، کشته شده اند.

او میگوید: در این زد و خورد حد اقل 10 طالب مسلح زخمی شده اند اما مخالفان دولت افغانستان تا به حال در این باره ابراز نظری نکرده اند.

کلاته ی نظر از جمله مناطق مرزی میان ایران و افغانستان است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *