یک جوان مهاجر افغانی در ایران افتخار آفرید

علی احمد خلیلی متولد 1369 از ولایت غزنی در سال 1378 به کشور ایران رفت و وارد مدارس دولتی شد و مراحل راهنمایی و متوسطه را با نمرات بالا قبول و با دادن کانکور وارد دانشگاه شود و در حال حاضر هم در یکی از دانشگاه های ایران در حال تحصیل در رشته فناوری اطلاعات  می باشد .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  این جوان نخبه کشور مان در زمینه امنیت فضای مجازی و مدیریت فناوری اطلاعات IT  از علم بالای برخوردار می باشد  و علاوه بر تحصیلات دانشگاهی دوره های  PNIIT ,MCITP,CISCO ودیگر دوره ها را با موفقیت طی نموده است.

او در حال حاضر چندین طرح امنیتی به کشور افغانستان در زمینه امینت فضای مجازی ارائه داده ولی دولت افغانستان تا به حالا پاسخگو نبوده ایشان در کنار تحصیل در رشته IT در زمینه طراحی وب و برنامه نویسی نیز فعالیت  می کند.

ایشان  علاوه بر این ها به علم هوافضا علاقمند بوده و چند هواپیمایی رادیو کنترل و یک کواد کوپتر نیز طراحی و ساخته است.

تنهاخواسته این جوان از دولت افغانستان حمایت از تمام جوانان در حال تحصیل و بخصوص آنانی است که طرح و برنامه دارند و باید از آنان حمایت کنند،میباشد.

 وی میگوید که چندین طرح بزرگ در دست اجرا دارد ولی کسی نیست که پشتبانی کند تا این طرح ها به نتیجه برسد .

آقای خلیلی در یکی از محله های شهر اصفهان ایران زندگی می کند و در اردوی افغانستان شناسی که توسط اداره اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان برگزار شده بود  برای اولین بار یک فرد افغانستانی که در زمینه هوافضا و هواپیماهای رادیو کنترل فعالیت داشته است شرکت نمود و دست آورد های علمی خود را در معرض دید عموم قرار داد.

 این دست آورد های مهم علمی در اردو مهاجرین استان اصفهان بازدید کننده ای زیادی داشتند و بسیار  مورد توجه مهاجرین وانصار قرار گرفته وباعث شادمانی وافتخار کشور عزیز ما افغانستان گردید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *