تامین امنیت، در راس برنامه های وزارت امور داخله

همزمان با نزدیک شدن به عید سعید قربان، وزارت امور داخله از تدابیر ویژه برای تامین امنیت پایتخت و ولایت ها خبر میدهد.

در حالی که از چند سال بدین سو، کابل (پایتخت افغانستان) شاهد حمله های تروریستی، انتحاری و انفجاری بوده است؛ اما در این اواخر، دیده میشود که نیروهای امنیتی به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای تامین امنیت پایتخت هستند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله به خاورمیانه گفت که در آینده نزدیک تغییرات اساسی و بنیادی در اوضاع امنیتی کشور پدید خواهد آمد.

وی با ابراز خوشبینی از وضعیت امنیتی در کشور، می گوید که قرار است برنامه تازه امنیتی در مرکز و ولایت های کشور روی دست گرفته شود.

به گفته صدیقی، در این تدابیر جدی، تلاش می شود تا افرادی که برای امنیت مضر هستند و جامعه را اخلال می کنند، شناسایی شده و تحت پیگرد قرار گیرند.

در حالی که اواخر هفته گذشته، در حدود 40 تن از افسران و صاحب منصبان وزارت امور داخله در پست های دیگر جابجا شدند؛ اما سخنگوی وزارت امور داخله بدون اشاره به این موضوع، اظهار داشت که در آینده نزدیک، تغییرات اساسی و بنیادی در وضعیت امنیتی کشور رونما خواهد شد.

با این حال، باشنده گان پایتخت از تدابیر امنیتی در کابل اظهار خرسندی می کنند.

احمدشاه یکتن از راننده گان می گوید :«چند روز می شود که نیروهای امنیتی در اکثر چهارراهی های شهر حضور داشته و موترها و افراد مشکوک را مورد تلاشی و بازپرس قرار می دهند.»

به گفته وی، این اقدامات می تواند در تامین امنیت کمک کند و مردم روزهای عید را بدون کدام مشکل امنیتی سپری کنند.

این راننده اظهار داشت که از تلاشی های مداوم پولیس ناراحت نبوده و سعی می کند در این راه، با نیروهای امنیتی همکار نیز باشد.

بانو خدیجه، دانش آموز صنف دوازدهم یکی از مکاتب شهر کابل می گوید:«تامین امنیت برای روزهای عید خوب است، مردم آزادانه و بدون کدام مشکل می توانند، به دید و بازدید بپردازند.»

وی خواهان تداوم این روند از سوی نهادهای امنیتی شد.

اما با وجود تامین امنیت نسبتاً خوب، آیا هنوز هم تهدیدهای جدی برای اخلال امنیت وجود دارد؟

صدیق صدیقی در جواب این سوال می گوید که دشمن همیشه تلاش داشته تا برنامه های خود را عملی سازد؛ اما نیروهای امنیتی با برنامه از پیش تعیین شده، این تلاشها را خنثی کرده اند که به باور وی، نمونه بارز آن حضور مخالفان در ولسوالی کران منجان می باشد که بعد از عملیات پولیس، دوباره به دست دولت افتاد.

خوشبینی های مردم نسبت به تامین امنیت کشور در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و خروج کامل نظامیان خارجی تا کمتر از یک سال دیگر از افغانستان، مطرح می شود. هرچند هنوز هم، نگرانی ها مبنی بر افزایش ناامنی ها پس از خروج نظامیان خارجی از افغانستان، وجود دارد؛ اما وزارت امور داخله، فعالیت مخالفان مسلح را در ولایت های همرز با پاکستان، نگران کننده می خواند و می گوید باز بودن مرزهای کشور گراف ناامنی ها را بالا برده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *