جنرال دوستم از سمت سمبولیک دولتی اش استعفا داد

جنرال عبدالرشید دوستم رهبر جنش ملی افغانستان از سمت “سمبولیک” اش که در حکومت آقای کرزی داشت به دلیل وارد شدن در کارزار انتخاباتی استعفا داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای دوستم ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح کشور را به عنوان سمبولیک به عهده داشت و رئیس جمهورکرزی این سمت را به او داده بود.

عبدالرشید دوستم امروز(جمعه 12 میزان) ضمن دیدار با حامدکرزی رئیس جمهورکشور در ارگ ریاست جمهوری، استعفایش را به رئیس جمهور کرزی داده است.

بربنیاد گزارشها قرار است آقای دوستم به عنوان معاون اول “اشرف غنی احمدزی” وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شود.

دکترنقیب الله فایق، یکی از افراد نزدیک به جنرال دوستم با تایید این خبر به بی بی سی گفته است که محمد کریم خلیلی معاون دوم رئیس جمهوری و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، اشرف غنی احمدزی وجنرال دوستم یک تیم واحد انتخاباتی را تشکیل داده اند.

با این حال داکتر عباس بصیر، رئیس دفتر محمد کریم خلیلی، با تائید این خبر گفته است که براساس توافق انجام شده، کریم خلیلی، جنرال دوستم و اشرف غنی برای تشکیل یک تیم انتخاباتی واحد به توافق رسیدند.

او گفته است که در جلسه عصر روز جمعه این تیم نهایی شد و اشرف غنی احمدزی به عنوان نامزد ریاست جمهوری، جنرال دوستم معاون اول و سرور دانش وزیر اسبق عدلیه به عنوان معاون دوم او وارد کارزار انتخاباتی خواهند شد.

به گفته رئیس دفتر خلیلی، قراراست این تیم روز یکشنبه، برای ثبت نام به کمیسیون مستقل انتخابات برای ثبت نام مراجعه کنند.

او افزوده است که اکنون توافق شفاهی میان سه طرف صورت گرفته و روی سند همکاری نیز کار می‌شود که درآینده نزدیک میان اعضاء این تیم امضا خواهد شد.

عباس بصیر درباره حمایت ارگ ریاست جمهوری از این تیم گفته است که این موضوع به خود ارگ مربوط است و ما به عنوان یک تیم انتخاباتی تلاش خواهیم کرد که حمایت نهادهای مختلف را از این تیم انتخاباتی جلب کنیم.

این در حالیست که چندی قبل احمد ضیاء مسعود رئیس جبهه ملی افغانستان، محمد محقق رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان، عبدالله عبدالله رهبر ائتلاف ملی، یونس قانونی رهبر حزب افغانستان نوین و عضو مجلس نمایندگان، عطامحمد نور والی بلخ، صلاح الدین ربانی رئیس موقت حزب جمعیت اسلامی، و امرالله صالح رئیس روند سبز، از چهره های سرشناس یک اتحاد انتخاباتی را تشکیل داده بودند اما بزودی از هم پاشید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *