طالبان،حملات طیاره های بدون سرنشین را متوقف کنید

گروه طالبان پاکستان، تأکید کردند قبل از بررسی پیشنهاد برگزاری مذاکرات صلح با اسلام آباد، حملات طیاره های بدون سرنشین امریکا به این کشور باید پایان یابد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، احزاب سیاسی برجسته پاکستان ماه گذشته از پیشنهاد دولت مبتنی بر مذاکرات با ستیزه جویان طالبان که از سال 2007 حملات مرگباری را علیه دولت آغاز کرده اند، حمایت کردند.

اما گروه طالبان در پاسخ به این پیشنهاد دولت اسلام آباد سلسله پیش شرط هایی را ازجمله آتش بس دولت و خروج نیروهای دولتی از مناطق قبیله ای در امتداد مرز افغانستان، مطرح کردند، مخفیگاه های گروه طالبان پاکستان در مناطق هم مرز افغانستان قرار دارد.

در این میان، شهیدالله شهید سخنگوی گروه طالبان پاکستان گفته است: هرگونه آتش بس باید شامل توقف کامل حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا به مناطق قبیله ای باشد.

امریکا از سال 2004 با استفاده از طیاره های بدون سرنشین، شورشیان طالبان و القاعده را هدف قرار داده است.

سخنگوی طالبان افزود: آتش بس به تنهایی کافی نیست، توقف حملات طیاره های بدون سرنشین امریکا نیز مسئله ای ضروری است، در صورتی که حملات هواپیماهای امریکا متوقف نشود، ما آتش بس را نخواهیم پذیرفت.

دولت پاکستان به طور علنی از حملات طیاره های بدون سرنشین امریکا به خاک این کشور انتقاد کرده و آن را نقض حق حاکمیت خود خوانده است، اما واشنگتن این حملات را ابزاری مؤثر در جنگ علیه طالبان می داند.

شمار زیادی از غیرنظامیان نیز در جریان حملات طیاره های بدون سرنشین امریکا کشته شدند که این مسئله خشم عمومی را در کشورهایی که این حملات انجام می شود، بویژه پاکستان برانگیخته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *