معین ارشد امنیتی: مامتعهد به تامین امنیت انتخابات هستیم

تازه ترین گزارشها  از شمال کشور  حاکیست که ایوب سالنگی معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله برای بررسی و ارزیابی وضعیت امنیتی  زون شمال در آستانه انتخابات به شهر مزارشریف سفر کرده است  و با مقامات امنیتی ولایت های شمال و شمال شرق کشور به بحث و تبادل پرداخت .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه جنرال ایوب سالنگی از آمادگی های نیروهای امنیتی افغان برای تأمین امنیت در آستانه انتخابات خبر داد و گفت: نیروهای امنیتی افغان به گونه ی مشترک (پولیس ملی، امنیت ملی، ارتش ملی) آماده هستند که امنیت انتخابات را تامین کنند.

وی با بیان اینکه مخالفان مسلح دولت در سراسر کشور تلاش دارند که امنیت انتخابات آینده را به چالش بکشانند، افزود: نیروهای امنیتی توانمندی مهار کردن توطئه های دشمن را در زمان برگزاری انتخابات پیشرو دارند.

او گفت: مخالفان مسلح دولت توسط گروه های استخباراتی کشورهای منطقه برای ناامن ساختن افغانستان به ویژه در پروسه ای انتخابات پیشرو تحریک و حمایت می شود و جنگ بالای افغانستان تحمیلی است.

نامبرده تصریح کرد: هنوز هم 6 ماه برای برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی باقی مانده است و مسئولان امنیتی در وزارت داخله برای تامین امنیت آمادگی های لازم را گرفته اند.

معین ارشد امنیتی وزارت داخله کشور در حالی از تأمین امنیت انتخابات سخن زد که مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات از نبود امنیت در برخی از ولایت های ابراز نگرانی کردند.

از سویی جنرال محمد ایوب سالنگی از چالش های موجود در برابر نیروهای امنیتی یاد کرده و می گوید: نیروهای امنیتی هنوز هم با برخی از چالش ها و مشکلات روبرو هستند.

به گفته‌ی سالنگی حضور کمرنگ زنان در پروسه ی انتخابات، حضور مخالفان مسلح دولت در برخی از ولسوالی های آسیب پذیر و دور دست و نیز جاسازی ماین های کنار جاده ای از چالش هایی است که نیروهای امنیتی با آنان مواجه هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *