داکترعبدالله عبدالله رسما نامزد ریاست جمهوری شد

داکتر عبدالله عبدالله، رهبر ائتلاف ملی افغانستان با حضور در کمیسیون مستقل انتخابات رسما به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده ثبت نام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمانه، داکتر عبدالله را در مرکز کمیسیون مستقل انتخابات، انجنیر محمد خان  معاون اول و محمد محقق معاون دوم ، عطامحمد نور والی بلخ، صلاح الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح و رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان، ارغندیوال رهبر حزب اسلامی شاخه گلبدین حکمتیار و صدها تن از هوادرانش همراهی می کردند.

داکتر عبدالله، انجنیر محمدخان معاون حزب اسلامی شاخه ارغندوال را بنام معاون اول و محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان را به عنوان معاون دوم این دوره از نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری سال 1393 انتخاب کرده است.

عبدالله رهبر ائتلاف ملی از اپوزیسیون دولت است او در انتخابات گذشته ریاست جمهوری نیز از رقبای اصلی حامدکرزی رئیس کنونی کشور بود.

داکتر عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 بعد از حامدکرزی بیشترین رای را با خود داشت و این روند باعث شد که برگزاری انتخابات به دور دوم کشانیده شود اما برای رفتن به دور دوم عقب نشینی کرد و حامدکرزی رئیس جمهور کنونی کشور از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به عنوان برنده انتخابات اعلام شد.

عبدالله عبدالله از چهره های شناخته شده ای جهادی است، شماری زیادی از رهبران جهادی و نمایندگان مردم از او حمایت می کنند.

داکتر عبدالله در دور اول ایجاد حکومت آقای کرزی برای مدتی وزیر امور خارجه کشور بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *