مراسم فاتحه خوانی به مناسبت 5 هزار کشته در ارگ کابل

مراسم فاتحه خوانی و اتحاف دعا بر روان ۵۰۰۰ تن از قربانیان که در سالهای ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ توسط  اگسا یا سازمان استخبارات رژیم کمونستی کشته شده و سایر شهدای شناخته شده و گمنام کشور به حضور داشت رئیس جمهورکرزی در مسجد جامع ارگ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این مراسم حضرت صبغت الله مجددی و پیر سید احمد گیلانی رهبران جهادی، مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول و محمد کریم خلیلی معاون دوم ریاست جمهوری، استاد نعمت الله شهرانی وزیر مشاور، مولوی قیام الدین کشاف رئیس شورای سراسری علمای کشور،  هدایت امین ارسلا وزیر ارشد، شماری از وزرای کابینه و وزیر مشاوران و کارمندان ریاست دفتر مقام عالی ریاست جمهوری، اشتراک نموده بودند.

در این مراسم، قران کریم توسط استاد قاری برکت الله سلیم و  برخی دیگر از قاریان نامدار کشور ختم گردید و به روان پاک شهدای شناخته شده و گمنام سراسر کشور اتحاف دعا شد.

در پایان این مراسم  حضرت صبغت الله مجددی در رابطه به شهادت مردم مسلمان و بی گناه کشور بخصوص ۵۰۰۰ شهید که توسط  اگسا یا سازمان استخبارات رژیم کمونستی به شهادت رسیدند، صحبت نمود و ضمن اتحاف دعا به روان پاک شهدا، برای آنان جنت فردوس و برای بازماندگان شان صبر جمیل از درگاه خداوند (ج) استدعا کرد.

گفتنی است که به تاریخ ۳۱ سنبله سالروان رئیس جمهورکرزی در جلسهء خاص مشورتی با رهبران جهادی و شخصیت های سیاسی کشور فیصله کرد تا  ۸ میزان مراسم فاتحه خوانی  بخاطر دعا به روان پاک شهدای که در سالهای ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ توسط  سازمان اگسا به شهادت رسیده اند و سایر شهدای شناخته شده و گمنام کشور، در سرتاسر افغانستان برگزار گردد و بیرق افغانستان به رسم عزا برای دو روز به حالت نیمه برافراشته در آورده شود.

به همین مناسبت امروز و فردا بیرق افغانستان در سراسر کشور در حال نیمه افراشته در آمده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *