اظهارات محقق، واکنش جبهه ملی را برانگیخت

گروه اپوزیسیون جبهه ملی اظهارات اخیر محمد محقق، رهبر حزب “وحدت مردم” درباره اعضای این جبهه را “غیرمنتظره” خوانده و گفت او مسائل را وارونه مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فیض‌الله ذکی، سخنگوی جبهه ملی افغانستان گفته است، که خروج محمد محقق از جبهه ملی تصمیم شخصی‌ وی بوده و نباید به دلیل توجیه تصمیم خلاف جمع خود به اتهامات و روایت‌های نادرست به اعضای جبهه ملی متوسل شود.

محقق روز جمعه در نامه‌ای که به یکی از دوستانش نوشته بود، دلیل عدم حمایت از نامزدی احمد ضیا مسعود، رهبر جبهه وحدت ملی در انتخابات پیشرو را حمایت نکردن کشورهای تاثیرگذار در مسائل افغانستان از وی عنوان کرد.

سخنگوی جبهه وحدت ملی در واکنش به این نامه تاکید کرد که مشورت های محقق در مورد انتخابات افغانستان با کشورهای خارجی تصمیم شخصی خود او بوده و جبهه ملی تنها به رای مردم اعتماد دارد.

جبهه ملی افغانستان در قوس 1390 با شعار حمایت از ایجاد نظام پارلمانی در افغانستان از سوی احمدضیا مسعود، معاون پیشین رئیس جمهور، ژنرال دوستم، رهبر جنبش ملی و محمد محقق ایجاد شد.

سخنگوی این جبهه در بخشی از سخنانش تاکید کرد که دکتر عبدالله عبدالله نامزد مورد تایید جبهه ملی نیست و در زمان تشکیل اتحاد انتخاباتی توافق شده بود که این اتحاد بر سر نامزد واحد موافقت خواهد کرد اما به گفته او عبدالله پیش از دست یافتن به چنین توافقی خود را نامزد اعلام کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *