حمله افراد مسلح ناشناس به یک مسجد درننگرهار

خبرگزاری خاورمیانه – ننگرهار

مقامات محلی در ولایت ننگرهار می گویند که شب گذشته دو فرد مسلح ناشناس به یک مسجد در مرکزشهرجلال آباد ننگرهار حمله کردند اما توسط محافظین مبلغین مسجد کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، افراد پس از آنکه وارد مسجد می شوند با محافظین علما و مبلغین داخل مسجد درگیری می شوند که در نتیجه دو فرد مهاجم و یک تن از علما کشته و سه تن از مبلغین زخمی شده اند.

احمد ضیا عبدالزی سخنگوی والی ننگرهار با تائید این رویداد به خاورمیانه گفت که مهاجمان شب گذشته در مسجدی بنام “تبلغیا” در مرکز شهر جلال آباد حمله کردند اما توسط محافظین علما و مبلغین که در این مسجد حضور داشته، کشته شده اند.

به گفته وی علما و مبلغین که در این رویداد زخمی شده اند به شفاخانه منتقل شده اند.

براساس گزارشها در این مسجد همه ساله در حدود یک هزار تن از علما و مبلغین داخلی و خارجی از کشورهای پاکستان، هندوستان، مالیزیا و چند کشور اسلامی دیگر گردهم آمده و در باره مسایل دینی بحث و تبادل نظر می کنند.

این گردهمایی روز پنجشنبه هفته گذشته در مسجد تبلغیا در مرکز شهر جلال آباد ننگرهار با حضور بیش از یکهزار تن از علمای دینی و مبلغین داخلی و خارجی برگزار شده بود.

تا کنون انگیزه حمله مهاجمان به این مراسم اعلام نشده و نیروهای امنیتی در تلاش بدست آوردن معلومات هستند که چنین حمله توسط چی کسانی سازماندهی شده بود.

گفتنی است که سال گذشته نیز چنین رویدادی در چنین مراسم در شهرجلال آباد رخ داده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *