وزیران خارجه ایران و افغانستان در سازمان ملل دیدار کرد

عصر روز جمعه به وقت نیویارک در مقر سازمان ملل وزیران خارجه ایران و افغانستان با هم دیدار کردند و روی موضوعات مختلف صحبت کردند.

به گزاش خبرگزاری خاورمیانه، در جريان اين ديدار، دو طرف از روند گسترش مناسبات و همكاری های نزديك و دوستانه تهران – كابل در زمينه های مختلف ابراز رضايت كردند، محمدجواد ظريف در اين ديدار روابط دو كشور دوست و برادر ايران و افغانستان را بسيار نزديك و مستحكم توصيف و آمادگی ايران را برای هر نوع همكاری با كشورمان اعلام كرد.

وی، با سرنوشت ساز توصيف كردن، سال ۲۰۱۴ در افغانستان با توجه به خروج نيروهای خارجی و برگزاری انتخابات در اين كشور، ابراز اميدواری كرد، که اين سال توام با خير و بركت برای مردم افغانستان باشد، ظريف با اشاره به اينكه در هر كجا كه خود افغانستانی ها امور امنيتی را بدست گرفته‌اند، معضلات امنيتی حل شده است، تصريح كرد: ما به يك افغانستان جديد اميد بسته‌ايم.

زلمي رسول وزير امور خارجه کشورمان، نيز در اين ديدار گفت: ايران همواره يار و همراه ما بوده است و به ويژه در سال های اخير هيچگاه روابط دو كشور به اين خوبی نبوده است، وی با تشريح آخرين تحولات در افغانستان و روند سياسی و امنيتی كشور، گفت: موفقيت جمهوری اسلامی ايران، موفقيت ماست و دوستی ما و ايران قويتر خواهد شد.

در این دیدار زلمی رسول، از ظريف برای سفر به افغانستان رسما دعوت به عمل آورد.

Author

خروج از نسخه موبایل