سیاست خارجی امریکا فاجعه آمیز است

جيم دين، سردبير نشريه “وترنز تودی” گفته است، سياست خارجی فعلی امريکا را نمی‌توان يک “استثناگرايی امريکايی” بلکه بايد آن را “فاجعه‌ آميز” توصيف کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بنابر نتايج آخرين نظرسنجی نيويورک تايمز و شبکه خبری سی بی اس که قبل از سخنرانی اوباما در سازمان ملل انجام شده است، حدود نيمی از امريکايی‌ها از سياست خارجی باراک اوباما، رئيس جمهور امريکا در قبال ايران و سوريه ناراضی هستند.

جیم دين روز چهارشنبه ( ۳ میزان) گفته است، که سياست چماق و هويج، اگر آن‌چه را که ما میخواهيم انجام دهيد به شما اين را میدهيم اما گر آن‌چه را که می‌خواهيم انجام ندهيد به شما حمله نظامی مي‌کنيم، ما واقعا اين را استثناگرايی امريکايی نمی‌دانيم و آن را يک سياست فاجعه آميز تلقی می‌کنيم.

جين دين، همچنين از پيشنهاد ايران براي برگزاری مذاکرات ديپلماتيک با هدف حل و فصل مناقشه غرب با برنامه انرژی هسته ای‌اش تجليل کرد و افزود، رويکرد ايران هيچ گزينه‌ای را پيش روی واشنگتن به جز ديپلماسی قرار نمی‌دهد.

دين افزود : ايران با ديپلماسی فوق العاده‌ای که به کار گرفته، واقعا به نوعی غرب و امريکا را گير انداخته است به طوری که آن‌ها هيچ گزينه‌ای به جز پيروی از راه حل ديپلماتيک پيش رو ندارند.

اين تحليلگر سياسی همچنين درباره سياست خارجی امريکا در قبال سوريه گفت: اوباما هنوز اين سياست ديوانه وار را در مقابل سازمان ملل پيش گرفته که می‌گويد ما خواهان از سرگيری ديپلماسی با ايران هستيم، در قبال سوريه نيز خواهان ديپلماسی هستيم اما درعين حال با توسل به گزينه نظامی اسلحه را به سمت سر آن‌ها نشانه می‌گيريم.

حدود ۶۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی نيويورک تايمز و شبکه خبری سی بی اس نيز گفتند که واشنگتن در زمينه درگيری در سوريه هيچ مسئوليتی ندارد .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *