محمد محقق از پست پارلمانی اش کنار رفت

براساس تازه ترین گزارشها در پیوند با تعاملات انتخابتی  محمد محقق از مهره های درشت اتحاد انتخاباتی از سمت فعلی اش در پارلمان کشور استعفاء داد .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد محقق با تایید این خبر به رسانه ها گفته است  که “در قانون انتخابات آمده کسی که به یک سمت انتخابی می‎خواهد خود را کاندیدا کند، باید از وظیفه قبلی استعفا داده باشد، لهذا من برای آمادگی به این کار دو روز قبل استعفا دادم.”

دیروز شایعه های رسانه ای  حکایت از این داشت که آقای محقق در تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله به عنوان معاون دوم، در کنار او قرار گرفته است.

پخش شدن این خبر واکنش‌های گوناگونی را برانگیخت، این عضو ارشد مجلس اما در گفتگوی خود با رسانه ها این خبر را نه رد کرد و نه تایید، ولی افزود که تا آخر این هفته به صورت رسمی اعلام خواهد شد که او در چه تیمی و در چه موقعیتی خواهد بود.

در همین حال صبح امروز فاضل سانچارکی سخنگوی ائتلاف ملی، ، در صفحه فیسبوک خود هر چند نوشت که تیم انتخاباتی در حال تکمیل شدن است، اما تاکید کرد که هنوز ترکیب تیم ائتلاف انتخاباتی نهایی نشده است.

آقای سانچارکی گزارشهای پخش شده در مورد ترکیب تیم انتخاباتی ائتلاف “اتحاد انتخاباتی” را “افواه و شایعه” خوانده است.

اتحاد انتخاباتی نام ائتلافی است که اخیراً برای پشتیبانی از یک نامزد واحد با شرکت پانزده حزب، ائتلاف و نهاد سیاسی تشکیل شده است. از جمله جبهه ملی و ائتلاف ملی از بزرگترین اعضای این اتحاد هستند.

در گزارش‌های منتشر شده آمده که عبدالله عبدالله به عنوان نامزد ریاست جمهوری، عبدالهادی ارغند‎یوال وزیر اقتصاد به عنوان معاون اول و محمد محقق معاون دوم تیم انتخاباتی این اتحاد خواهند بود.

سخنگوی ائتلاف ملی گفته است که: “ما اکنون به نقطه‎ای رسیده‏‎ایم که احساس قوت و قدرت می‎کنیم و از خیلی تشویش‎ها گذشته‎ایم.” اما توضیح بیشتری در این مورد ارائه نکرده است.

در همین حال برخی این احتمال را مطرح کرده‎اند که ترکیب عبدالله، ارغند‎یوال و محقق به عنوان تیم انتخاباتی ائتلاف اتحاد انتخاباتی باعث بروز اختلافاتی میان اعضای این ائتلاف شده است.

از جمله گفته شده که ژنرال عبدالرشید دوستم، از اعضای ارشد این ائتلاف با این ترکیب مخالفت کرده و خواستار واگذاری سمت معاونیت اول این تیم به خودش یا یکی از “ترکتباران” کشور شده است.

منابع ائتلاف اتحاد انتخاباتی بروز هر نوع اختلاف در میان اعضای این ائتلاف را رد کرده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *