افتتاح یک مکتب ابتداییه در ناحیه ششم شهرکابل

وزارت معارف کشور مکتب ابتدائیه قلعه علی مردان را در ناحیه ششم شهر کابل با حضور متنفذین و بزرگان منطقه افتتاح کرد.

 به گزارش خبرگزاری خاور میانه، این مکتب تحت نام “مکتب ابتداییه قلعه علی مردان” تازه به فعالیت آغاز کرده و به دلیل نبود ساختمان دولتی، ریاست معارف یک ساختمان را به کرایه گرفته است.

به گفته مسئولان در ریاست معارف شهر کابل، این ساختمان به طور موقت ماهانه 30 هزار افغانی به کرایه گرفته شده و در آینده نزدیک ساختمان جدید دولتی در این ناحیه ساخته خواهد شد.

سردار علی شاه مدیر حوزه تعلیمی ناحیه ششم گفت: بدون شک نیازمندی های مردم در موارد مختلف در حال افزایش است و تعلیم تربیه نیز به عنوان یک نیاز اساسی همواره در اولویت قرار داشته است.

 وی افزود: با توجه به افزایش نفوس، سطح تقاضاها در یک جامعه بلند می رود و در حوزه آموزش و پرورش نیز چنین است.

به گفته وی، مکتب ابتداییه قلعه علی مردان بنا برنیازمندی و لزوم دید وزارت معارف و تلاش مردم منطقه ایجاد شده است و در مرحله آغازین دستکم 700 دانش آموز جذب این مکتب شده اند.

با این حال محمد عارف حیدری یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی می گوید: امروزه اهميت علم و دانش بر بشريت مخفي نيست، همه مكاتب بشري و اديان آسماني بر كسب علم و دانش تأكيد دارند، پيشرفت و ترقي در مسير علم را افتخار آميز مي‌شمرند.

او گفت: دين مبين اسلام بيش از هر دين و آئین ديگري به علم بها داده و انسان‌ها را به تعليم و تربیه فراخوانده است.

 به گفته آقای حیدری؛ ده‌ها آيه در قرآن كريم و صدها حديث در مجموعه ارزشمند سخنان اهل بيت عصمت (عليهم السلام) در بيان اهميت علم، جايگاه، تعريف، اقسام، شرايط و مسائل علم و آموزش و نيز مذمت جهل و آثار آن آمده است.

همچنین در ختم این مراسم مسوولان وزارت معارف از تلاش های پیگیرانه محمد عارف حیدری و همکاری های همه جانبه وی با معارف شهر کابل با اهدای لوح سپاس تقدیر نمودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *